Populära hotellkedjan RIU nu bara hos Fritidsresor

Populära hotellkedjan RIU nu bara hos Fritidsresor

Nu lanserar Fritidsresor exklusivt som enda researrangör i Sverige hotellkedjan RIU som ett koncept. Stil och prisnivå varierar från mellanklass till lyx.

Redan idag spenderar över 100 000 nordbor årligen sin semester på något av de RIU-hotell som finns runt om i världen. Fritidsresor plockar nu in 46 av dem i sitt utbud.

– RIU står för tradition, service och unika matupplevelser, säger Mathias Bergendahl på Fritidsresors informationsavdelning.

RIU-hotellen har alltid stora poolområden, många faciliteter och en eller flera restauranger. Stil och prisnivå varierar från mellanklass till lyx - gemensamt är den omtänksamma personalen och satsningen på matupplevelser.

– Den familjeägda hotellkedjan har förstått att semesterkänslan hänger på detaljerna och den filosofin har gjort RIU till ett av världens ledande hotellföretag, säger Mathias Bergendahl.

I Fritidsresors program finns 46 RIU-hotell i Bulgarien, Dominikanska republiken, Ibiza, Jamaica, Kanarieöarna, Kap Verde, Madeira, Mauritius, Mexico och Turkiet.

Alla RIU-hotell har samma fokus på service, måltider och skön solsemester. På RIU Clubhotel finns mycket att göra i form av poolgympa, träningspass, konstateljé, internationella barnklubbar och kvällsunderhållning. På femstjärniga RIU Palace väntar semesterboende med högsta standard och komfort.

Kort om RIU-hotellen:En av världens ledande hotellkedjor

• Familjeägt sedan 1953
  • Alltid bästa läget
  • Stort hjärta för gastronomi
  • Erkänt hög servicenivå

Bilder: http://bit.ly/1yTVbKB

För mer information:

Mathias Bergendahl, Fritidsresors informationsavdelning: 076-104 99 71

Pressjour utanför kontorstid: 08-599 950 50

Fritidsresegruppen, med varumärkena Fritidsresor, TEMA, Nazar och WonderCruises, är med en marknadsandel på 35 procent den största aktören på den svenska resemarknaden. Fritidsresor etablerades 1962 och erbjuder charterresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, drygt 50 000 anställda och resor från 31 länder.