reslust.se

Agnetha Fältskog, Magnus Uggla, Claire Wikholm, Josefine Sundström, Tobbe Trollkarl och Melker Andersson. Det är några av de stjärntipsare som förutom över 2000 branschtipsare redan finns på www.reslust.se

- Smultronställen som sprids från person till person har ett mycket högre värde än guideböcker i massupplagor. Några tips på en skrynklig papperslapp kan vara avgörande för en minnesvärd semester.

Det säger Lottie Knutson, initiativtagare till reslust.se

- Reslust.se erbjuder korta, konkreta restips och bilder. Redan där skiljer den sig från resedagböcker och communities med längre reseberättelser.

- Dessutom är reslust.se unik genom att vara nordisk och innehålla både branschfolks och vanliga resenärers guldkorn.

Initialt har reslust.se tankats med 6000 insidertips över hela världen, varav drygt 2000 svenska. Bland rubrikerna märks barn och familj, boende, mat dryck och nöjen, sevärdheter, stränder och öar, shopping osv

Efter att sajten nu blir publik hoppas initiativtagarna att den snabbt fylls med svenska folkets smultronställen, både inrikes och över världen.

Förutom stjärntips från kända svenskar och gratis medlemskap erbjuder reslust.se inspirerande fotogallerier, "tipsa en vän"-funktioner, betygsättning, taggar, egen gästbok, rese-erbjudanden, google map-navigering och geo-taggning, kartor, topplistor, fototips, album mm

För mer information, kontakta Lottie Knutson, 070645 24 64 eller pressjour utanför kontorstid: 08-599950 50.

www.reslust.se

Fritidsresor är Sveriges största researrangör med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg, enskilda flygbiljetter och hotellbokningar. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, MyPlanet och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från 20 länder.