Som första researrangör i Norden kan Fritidsresor presentera prisvärda paketresor till Kambodja.

-- Sedan tidigare har vi haft rund- och kombinationsresor i Kambodja, som hör till de mest intressanta och lockande resmålen i världen. Nu tar vi steget till riktiga, prispressade paketresor med sol & bad.

Det säger Fritidsresors Lottie Knutson, som personligen hör till den grupp som arbetat med Kambodja sedan förra sommaren.

-- Det är glädjande att andra arrangörer följer efter oss vad gäller våra populära rund- och kombinationsresor. Själva tar vi ett steg vidare med riktiga semesterpaket. Det möjliggör två veckors semester i Kambodja från
10.995:- inkl flyg, transfer, Fritidsresors reseledarservice och boende. I priset ingår dessutom visumkostnad och två utflykter.

Fritidsresors nya semestermål blir den lilla badorten Sihanoukville med hotell både i budget-, medel- och övre medelklass. Sihanoukville är redan känt bland backpackers för sina milslånga vita sandstränder och sin lokala marknad. Samt den närbelägna och i princip obebodda skärgården med kristallklart vatten och koraller.

I närheten av Sihanoukville finns en nationalpark, Bokor National Park, dit Fritidsresor ordnar en heldags trekkingtur. En båt- och badtur till Bamboo Island hör också till utfärdsprogrammet, liksom självklart en tredagarstur till det unika tempelområdet Angkor.

-- Personligen har jag sällan blivit så berörd av ett land som Kambodja, säger Lottie Knutson. Landet har kvar mycket av det koloniala Indokina och utstrålar en sådan vänlighet och skönhet, sin dramatiska historia till trots. Sihanoukvilles stränder och närliggande öar är otroligt vackra. Ett besök bland templen i Angkor-området hör till "En gång i livet-upplevelserna", i klass med pyramiderna.

-- Vi har arbetat intensivt med dessa paketresor till Kambodja. Det innebär en rad introduktions- och fotoresor, kvalitets- och säkerhetsgenomgångar av hotellen samt kommande presentationer i katalog och på webb.

Den första avresan går den 28 oktober och följs sedan av avresor varannan vecka hela vintersäsongen från Stockholm och Köpenhamn. Försäljningen inleds i april.

Fritidsresor har egna reseledare på plats i Kambodja. Flyget går till Phnom Penh med mellanlandning i Bangkok. Efter två dagars vila inklusive sightseeing i Phnom Penh tar sig resenärerna tillsammans med reseledaren vidare till Sihanoukville för sol och bad med möjligheter till en rad utflykter.

För mer information, ring 070-645 24 64.

För pressbilder, kontakta jim.hofverberg@fritidsresor.se

Lottie Knutson, Director Communications and Corporate Citizenship Fritidsresegruppen / TUI Nordic Söder Mälarstrand 27 S-117 85 Stockholm

Phone: +46 8 720 73 86
Mobile phone: +46 70 645 24 64