Sommarnyhet 2015: Kroatiens bästa vuxenhotell + ny vandringsresa

Sommarnyhet 2015: Kroatiens bästa vuxenhotell + ny vandringsresa

Pressinformation 2014-06-17

Nästa sommar är Kroatien tillbaka hos Fritidsresor. Först ut är bland annat två toppmoderna Couples-hotell för vuxna resenärer på Makarskarivieran. Ytterligare resmål och hotell släpps i oktober. Systerbolaget TEMA satsar dessutom på en ny vandringsresa med nationalparker, världsarv och ö-liv på Brac.

Som första arrangör i Sverige satsar Fritidsresor nu på egna Couples-hotell i Kroatien.

– Kroatien har ökat i popularitet de senaste åren men det har varit mycket svårt att hitta riktigt bra hotell. Därför är vi speciellt stolta över våra toppmoderna Couples-hotell med läge direkt på stranden, säger Bassam el Mattar, Fritidsresors Sverigechef.

Båda återinvigs våren 2015 efter fullständig renovering. Allt från swim up-rum till utebio, restauranger, spa och sportfaciliteter får helt ny, modern design. Blue Couples Sensimar Makarska ligger på en udde i lilla Igrane, mellan hamnpromenaden och en vacker naturstrand. Blue Couples Adriatic Beach ligger direkt vid stranden nära grannbyn Zivogosce.

För de som vill uppleva ännu mer av Dalmatien presenterar TEMA en helt ny vandringsresa i Kroatien. Några höjdpunkter: Plitvice-sjöarnas nationalpark, vattenfallen i Krka, gourmetvandring på ön Brac och världsarvsstaden Trogir, där Game of Thrones har spelats in.

Vandringsresan kan kombineras med en vecka på Fritidsresors hotell:
– Aktiva resor och matupplevelser ligger i tiden – det toppat med en solvecka är den perfekta kombinationsresan, säger Bassam el Mattar.

Den 26 juni släpps TEMA-resan och tre hotell till försäljning: båda Blue Couples samt ett litet lägenhetshotell i Tucepi. Resterande program finns till försäljning i början av oktober.

Fakta Kroatien Fritidsresor + TEMA
* Direktcharter med Fritidsresor
från Stockholm under perioden 8/5-9/10 2015
* Fritidsresor kommer att ha hotell på nio resmål/öar: Baska Voda, Brela, Igrane, Makarska, Podgora, Tucepi, Split, Brac och Hvar (ett par resmål släpps 26/6, övriga i början av oktober)
* TEMAs nyhet Vandring i Kroatien: Resan börjar och slutar i staden Split i Dalmatien. Under en vecka vandrar resenären i vacker och varierad miljö. En blandning av kuperade nationalparker med vattenfall och städer fullspäckade av historia kryddas med smakprov av kroatiska specialiteter och ett par dagar på fina ön Brac
* Kombinationsresa: En veckas vandring med TEMA + en solvecka med Fritidsresor. Samtliga resmål och hotell i Fritidsresors program kan kombineras

Pris fyrstjärniga Blue Couples från 5 198:-, en vecka inkl flyg, del i dubbelrum, frukost
TEMAs vandringsresa pris från  11 998:- en vecka inkl flyg, hotell, måltider, inträden, TEMA-guide
Kombination TEMA + Blue Couples från 14 998:-, två veckor (se ovan vad som inkluderas i priset)

Bilder
Fritidsresor: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0005097

TEMA: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0005109

För mer information kontakta Marie Malmros, Fritidsresors informationsavdelning, 070-746 71 96.

I Sverige har bolagen inom Fritidsresegruppen med varumärkena FritidsresorTEMANazar och WonderCruises den idag största ställda resegarantin hos Kammarkollegiet, vilket gör gruppen till den största största aktören på den svenska resemarknaden med en marknadsandel på 35 procent. Fritidsresor etablerades 1962 och erbjuder charterresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är KanarieöarnaThailand och Turkiet. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, drygt 50 000 anställda och resor från 31 länder.