Spara tid vid incheckning: Automatisk incheckning för charterresenärer

Kö vid incheckningen är ett minne blott när Fritidsresor och arrangörens eget flygbolag Britannia nu erbjuder sina resenärer automatisk incheckning i avgångshallen på Arlanda.

Charterautomaten finns tillgänglig för bolagets kunder fullt ut från och med idag, men har smygtestats under två månader. En av de ordinarie incheckningsdiskarna har gjorts om och fungerar som bagaginlämningsställe för de resenärer som väljer att checka in via automaten.

Än så länge finns den automatiska incheckningsfunktionen endast på Arlanda men servicen planeras att införas även på Landvetter i Göteborg.

Den automatiska incheckningen fungerar endast för de resenärer som reser med Fritidsresor.

Fritidsresor och Britannia lanserar den automatiska incheckningen i samarbete med SAS Ground Services (SGS).

Så här går det till att checka in i automat:
1. Checka in via den automatiska incheckningsautomaten i avgångshallen.
2. Automaten skriver då ut boardingkort och bagagetagg
(destinationsettikett)
3. Märk bagaget med bagagetaggen
4. Lämna väskan vid bagageinlämningen och visa upp passet i samband med