TUI Blue Orquidea i Bahia Feliz på Gran Canaria.

TUI återvänder till Visby Airport i vinter med charter till Gran Canaria

Reseaktören TUI återvänder till Visby Airport i vinter och erbjuder nu gotlänningarna resor till den populära kanarieön Gran Canaria. Den tredje största ön i den spanska ögruppen Kanarieöarna är ett populärt resmål och första avresedatum till Las Palmas på Gran Canaria blir den 20 mars 2024 i samarbete med flygbolaget Jettime.

Efterfrågan på resor till Kanarieöarna är stark bland svenskarna, något som TUI tar fasta på med en ny charterdestination från Visby Airport. Med start den 20 mars 2024 flyger TUI charter till den omtyckta kanarieön Gran Canaria i samarbete med Jettime. Kanarieön är ett av de mest populära resmålen bland svenskarna under vinterhalvåret. Sträckan trafikeras vid två tillfällen, den 20 mars och den 28 mars med en veckas reslängd.

– Kanarieöarna hör till våra mest populära resmål under vintern, med sitt behagliga klimat och mycket omtyckta matkultur. Vi ser en ökad efterfrågan på resor till Kanarieöarna just nu och därför känns det roligt att kunna berätta att vi åter kommer flyga till Gran Canaria från Visby Airport. Vi vet att många resenärer uppskattar att kunna resa till solen från sin regionala flygplats, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI i Norden.

– Det är väldigt roligt att få välkomna TUI tillbaka till Visby Airport. Swedavia arbetar kontinuerligt med linjeutveckling för att möta behovet av tillgänglighet med flyg i vår region. Därför är direktflyg till sol och värme under vintern väldigt välkommet, säger Gunnar Jonasson, flygplatschef på Visby Airport.

Från Visby Airport erbjuder TUI även charter till Rhodos under sommarsäsongen.

För mer information, vänligen kontakta:
Dian Martinez Valencia, kommunikationsansvarig Sverige, TUI
dian.valencia@tui.se, +46 73-148 96 40

Gunnar Jonasson, flygplatschef, Visby Airport
gunnar.jonasson@swedavia.se, +46 70-240 48 34

Swedavias pressjour på telefon 010-109 01 00 eller press@swedavia.se

Regioner

TUI Nordic med en marknadsandel på 25 procent är den ledande aktören på den nordiska resemarknaden. Den nordiska koncernen etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg, hotell och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Grekland och Thailand. TUI Nordic består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens största turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över.