TUI bland de mest attraktiva arbetsgivarna i landet

TUI bland de mest attraktiva arbetsgivarna i landet

TUI kniper en andraplats när studenter inom turism och restaurang får lista de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige. Det visar en ny undersökning från studentrabattföretaget Mecenat, där över 16 200 studenter fritt fått uppge vilka arbetsgivare de uppskattar mest.

– Vi är väldigt stolta över att så många kan tänka sig TUI som sin framtida arbetsgivare. De allra flesta förknippar ett jobb hos oss med möjligheten att jobba i en internationell kontext och med en fantastisk produkt. De senaste åren har vi bedrivit ett aktivt arbete med att synliggöra vår positiva företagskultur och de många karriärmöjligheter som vi erbjuder inom flera olika yrkesområden, från tech och e-commerce till product management. Vi ser denna utmärkelse som ett kvitto på det arbetet, sägerMarc Göranson-Svare, HR-chef på TUI i Norden.

Andraplatsen innebär också att TUI placeras sig högst bland resebolagen i kartläggningen. Se samtliga placeringar i Student Awards 2023 här.

Läs mer om en karriär på TUI i Norden här.

Om Student Awards 2023
I undersökningen har över 16 200 studenter som läser någon eftergymnasial utbildning deltagit, så som högskoleutbildning, yrkeshögskola eller SFI. Läs mer om undersökningen här

TUI Nordic med en marknadsandel på 25 procent är den ledande aktören på den nordiska resemarknaden. Den Nordiska Koncernen etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Grekland och Thailand. TUI Nordic består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens största turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över.