TUI Global Hotel Awards 2023: TUI BLUE Barut Andiz vinner nordiskt pris

TUI Global Hotel Awards 2023: TUI BLUE Barut Andiz vinner nordiskt pris

Den årliga TUI Global Hotel Awards hölls igår kväll i Berlin, där över 300 hotellpartners och TUI-anställda samlades för att fira de enastående prestationerna som de 100 bästa hotellen i TUI:s portfölj levererade. Inom 12 kategorier, utvalda från sammanlagt över 13 000 hotell i 180 destinationer, har 9 hotell utmärkts som de allra bästa enligt TUIs gäster.

"Det var fantastiskt att se alla igen, TUI Global Hotel Awards är ett fantastiskt tillfälle att fira med vår turismfamilj, med partners och vänner från destinationer. Det är en ära för mig och alla kollegor i TUI-gruppen att hylla våra utmärkta hotellpartners som har fått sådana strålande recensioner från våra kunder. De hotell vi erbjuder spelar en avgörande roll för att skapa minnesvärda semestrar. TUI Global Hotel Awards är vårt sätt att uttrycka tacksamhet för våra partnerhotell. Särskilt efter att inte ha kunnat träffas på så länge på grund av pandemin, är jag glad att vi denna gång hade chansen att träffas personligen. Jag tror att v,i bara genom att samarbeta, kan erbjuda den ultimata semesterupplevelsen. Jag tror på starkt samarbete och partnerskap ", säger Sebastian Ebel, TUI Group CEO.

TUI Global Hotel Awards

TUI:s årliga Global Hotel Award-vinnare baseras på feedback från TUI:s mer än 16 miljoner gäster* år 2022. Detta inkluderar allt från service till mat, faciliteter och övergripande upplevelse. Över 800 hotell har uppnått prisvillkoren med en sammanlagd poäng på minst 8,8.

Här är de vinnande hotellen för TUI Global Hotel Awards 2023:

• Bästa hotell TUI Nordic: TUI BLUE Barut Andiz

• Bästa hotell TUI Belgien: Acanthus Cennet Barut Collection

• Bästa hotell TUI Nederländerna: TUI BLUE Palm Garden

• Bästa hotell TUI Tyskland, Österrike och Schweiz: TUI BLUE Barut Andiz

• Bästa hotell TUI Polen: Hotel Riu Palace Santa Maria

• Bästa hotell TUI UK & Irland: Grand Park Hotel Rovinj

• Ny: Bästa hotell TUI BLUE: TUI BLUE Barut Andiz

• Bästa hotell Overland: Hotel Andromeda

• Bästa hotell Östra Medelhavet: Lindos Blu Luxury Hotel & Suites

• Bästa hotell Västra Medelhavet: Seaside Grand Hotel Residencia

• Bästa hotell Long Haul: Veligandu Island Resort & Spa

• Ny: Bästa hotell Hållbarhet People Award: Cretan Malia Park

• Ny: Bästa hotell Hållbarhet Planet Award: Creta Maris Resort

• Ny: Bästa hotell Hållbarhet Progress Award: Fushifaru Maldives

• Hållbarhetsinnovationspris: Atlantica Hotels & Resorts

• Bästa hotell Total Hållbarhet: Cretan Malia Park

• TUI Care Foundation-pris: Aitken Spence Hotels

• Bästa hotell globalt: Lindos Blu Luxury Hotel & Suites

• Lifetime Achievement: Nikos Daskalantonakis, Grecotel Hotels & Resorts

Lifetime Achievement Award

TUI Lifetime Achievement Award är ett pris för individer eller organisationer som har gjort ovärderliga bidrag till branschen. Årets mottagare, Nikos Daskalanatonakis, grundare och ägare av Grecotel Hotels and Resorts, hedrades för sitt outtröttliga engagemang för excellens, uthållighet och innovativ vision inom turistbranschen. Med sina mer än 40 år i branschen är han välkänd för sitt engagemang för att skapa en personlig och kulturell upplevelse för sina gäster, erbjuda dem en varm välkomnande och en genuin koppling till den lokala gemenskapen.

Hållbarhet

På TUI Global Hotel Awards 2023 lyftes hållbarhet fram, och priset inkluderar nu kategorier som återspeglar TUI:s nyligen publicerade hållbarhetsagenda. Nya kategorier för i år inkluderar People, Planet och Progress och lyfter fram vinnarnas bidrag till hållbarhetsinsatser inom dessa områden. Vinnarna inom denna kategori väljs av en extern kommitté och bedöms enligt unikt satta kriterier. I år delar TUI även ut ett pris för hållbarhetsinnovation. Detta är ett pris för hotellföretag som investerar i ny teknik för att accelerera den hållbara omställningen av sitt företag och branschen. Priset gick till Atlantica Hotels & Resorts för deras ansträngningar att implementera och använda ny teknik för att påskynda sin hållbara omställning. Ett bra exempel är deras ansträngningar på den grekiska ön Rhodos, där de har investerat i den senaste solpanelstekniken, e-mobilitet för elbilar, en vattenavsaltningsanläggning och för deras deltagande i Rhodes Co-Lab.

Ny: Bästa hotell TUI Blue

En annan nyhet i år är kategorin Bästa hotell TUI Blue. Den visar upp det allra bästa hotellet inom TUI:s hotellkedja TUI Blue. TUI Blue-portföljen består för närvarande av cirka 100 hotell i 19 länder.

Läs mer om TUI:s topp 100 rankade hotell här: https://www.tuipartners.com/wp...

TUI Nordic med en marknadsandel på 25 procent är den ledande aktören på den nordiska resemarknaden. Den Nordiska Koncernen etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Grekland och Thailand. TUI Nordic består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens största turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över.