TUI framröstad som en av de mest attraktiva arbetsgivarna av unga ekonomer.

TUI i topp bland framtidens arbetsgivare – för tredje året i rad

Unga ekonomer har återigen röstat fram TUI som en av de mest attraktiva arbetsgivarna i landet. Det visar Karriärföretagens senaste undersökning bland drygt 1 000 svenska ekonomer mellan 25 och 35 år, som placerar resebolaget i topp tio för tredje året i följd.

Karriärföretagen har via sitt studentnätverk genomfört en omröstning bland så kallade Young Professionals gällande deras val av framtida arbetsgivare. I årets undersökning placeras sig TUI som nummer två när unga ekonomer listar de mest attraktiva och spännande arbetsgivarna.

– De senaste åren har vi bedrivit ett fokuserat arbete med att visa upp bredden av vad en karriär på TUI kan innebära. Hos oss formar du din karriär själv och kan ta dig an nya roller inom flera spännande delar av bolaget, oavsett om din expertis är dataanalys, kodning eller produktutveckling. Detta bidrar till en företagskultur där medarbetarna ständigt utvecklas och trivs, säger Marc Göranson-Svare, HR-chef på TUI i Norden.

Undersökningen genomfördes mellan maj till juli 2023 bland ekonomer i åldrarna 25 till 35 år som har tagit en akademisk examen inom 1 till 8 år och påbörjat sin yrkeskarriär.

Se hela sammanställningen här.

TUI Nordic med en marknadsandel på 25 procent är den ledande aktören på den nordiska resemarknaden. Den nordiska koncernen etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg, hotell och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Grekland och Thailand. TUI Nordic består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens största turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över.