TUI Blue Flamingo Beach Resort, Playa Blanca på Lanzarote

TUI lanserar ny vinterdestination från Norrköping

I vinter utökar charteroperatören TUI sitt utbud från Norrköping genom att addera fyra avgångar till destinationen Lanzarote.

Sedan tidigare är det klart att TUI mellan den 26 oktober och 4 april erbjuder resor till Gran Canaria varje torsdag. Jämfört med i fjol fördubblar TUI sin kapacitet till destinationen Las Palmas på Gran Canaria. I vinter kommer TUI även erbjuda charterresa till den populära vulkanön Lanzarote, med avresa 17 november, 19 januari, 16 februari och 15 mars.

– Kanarieöarna hör till våra mest populära resmål under vintern, med sitt behagliga klimat och mycket omtyckta matkultur. Det känns därför roligt att nu kunna berätta om nyheten Lanzarote från Norrköping. Vi vet att många resenärer uppskattar att kunna flyga direkt till solen utan stopp från sin regionsflygplats, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI i Norden.

TUI erbjuder även flera populära sommardestinationer från Norrköping: Rhodos, Cypern och Mallorca.

– Under sommaren har vi en fantastisk bredd av destinationer och många avgångar varje vecka. Vi märker att det finns en tydlig efterfrågan att få resa från Norrköping. Därför känns det roligt att vi kan komplettera vinterdestinationerna Gran Canaria och Teneriffa med den nya destinationen Lanzarote, säger Peter Jansson, vd på Norrköping Airport.

På vulkanön Lanzarote finns spännande sevärdheter, långa stränder och behagligt semesterliv. Rid kamel över lavaberg, leta upp en vinbodega på landet, prova kite-surfing, dra till Papagayostränderna med hyrcykel och ät skaldjur i en fiskehamn.

För mer information, vänligen kontakta:
Dian Martinez Valencia, kommunikationsansvarig Sverige, TUI
dian.valencia@tui.se, +46 73-148 96 40

Jessica Ågren Ohlsson, marknadschef, Norrköping Airport
jessica.agrenohlsson@nrkairport.se, +46 72-254 06 07

TUI Nordic med en marknadsandel på 25 procent är den ledande aktören på den nordiska resemarknaden. Den nordiska koncernen etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg, hotell och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Grekland och Thailand. TUI Nordic består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens största turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över.