TUI lanserar semesterboende i villor och lägenheter

TUI lanserar semesterboende i villor och lägenheter

TUI lanserar en portal med över 300 000 hus och lägenheter över hela Europa. Med TUI Villas breddar researrangören utbudet med boende för större familjer och sällskap.

I anslutning till namnbytet till TUI i höstas har researrangören breddat utbudet med ett flertal nya resealternativ som exempelvis ett breddat utbud på resor till städer, fler kryssningspaket och framförallt mer flexibla paketresor till en mängd nya resmål i världen.

– Vi ser en allt tydligare förändring av svenskarnas resemönster där efterfrågan på olika typer av semesteralternativ ökar. Med TUI Villas breddar vi vårt produkterbjudande ytterligare med semesterboende i Frankrike, Italien och övriga Europa, säger Alexander Huber, VD för TUI Nordic.

En grundpelare för TUI Villas är trygghet och säkerhet för de svenska kunderna. Till skillnad mot andra aktörer på marknaden har TUI Villas en kontaktperson på varje resmål och om semesterboendet inte motsvarar beskrivningen i webbportalen utgår en ersättning. Ytterligare en garanti är att om samma boende hyrs ut genom en annan aktör till ett lägre pris står TUI Villas för mellanskillnaden.

TUI Villas semesterboende vänder sig huvudsakligen till större sällskap och semesterbostäderna delas inte med värdar eller andra sällskap.

TUI Villas drivs av atraveo, ett dotterbolag inom TUI Group.

Topp-5 högst antal semesterboenden

1.Kroatien

2.Italien

3.Tyskland

4.Danmark

5.Spanien

Topp-5 mest populära resmål för svenskar som hyr semesterboende genom TUI Villas

1.Spanien

2.Italien

3.Kroatien

4.Frankrike

5.Danmark

Pressbilder:

För mer information, kontakta:

Mathias Bergendahl, nordisk informationschef, TUI: 08-720 74 96

TUI Nordic är med en marknadsandel på 20 procent den största aktören på den nordiska resemarknaden. Koncernen etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Spanien, Grekland och Thailand. TUI Nordic består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens ledande turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över. Koncernen är baserad i Tyskland och TUI Groups aktie är med i både FTSE 100 index, som är ledande på Londonbörsen och Tyska MDax. TUI Group har 76 000 anställda i 130 länder och erbjuder sina cirka 20 miljoner kunder heltäckande service från bokning till hemkomst. TUI täcker med sin verksamhet hela den turistiska värdekedjan, vilket innefattar ledande researrangörer 1,800 resebyråer i Europa, sex flygbolag med mer än 130 medium- och långdistansflygmaskiner, mer än 300 gruppägda hotell däribland RIU och Robinson. Med kryssningsfartyg som MS Europa och lyxkryssningsfartyget MS Europa 2, TUI Cruises “Mein Schiff” flottan och fartyg under varumärket Thomson Cruises i Storbritannien så är TUI väl positionerat på den starkt växande kryssningsmarknaden. Globalt ansvarför hållbar ekonomi, ekologi och social verksamhet är grundläggande i vår företagskultur. Som den enda turistgruppen i världen är TUI är medlemmar av FNs Global Compact. Samtidigt är koncernen listad på välrenommerade Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).