Linnea Malmberg

TUI rekryterar från SAS: Ska utveckla omtyckta hotellkonceptet

Linnea Malmberg är ny senior produktansvarig på resebolaget TUI och ska bland annat ansvara för det nordiska hotellkonceptet Blue Star. Senast kommer Linnea från SAS där hon var ansvarig för konceptutveckling och försäljning.

Linnea Malmberg kommer från rollen som ansvarig för konceptutveckling och försäljning på SAS och är ny senior produktansvarig på TUI. Hon har tidigare även haft liknande roller på Philips och ICA. På TUI ska hon ansvara för destinationerna Grekland, Kap Verde, Marocko, Albanien, Bulgarien och Egypten, samt för att utveckla TUI:s populära nordiska hotellkoncept Blue Star vidare.

Jag är väldigt glad över att välkomna Linnea in i teamet. Tillsammans med sin stora erfarenhet av konceptutveckling och försäljning, samt sitt kundfokus kommer hon att vara en viktig del i vårt arbete med att utveckla våra omtyckta koncept.
Säger Jan Knutola, produktchef på TUI.

Blue Star är noga utvalda hotell som är anpassade för att passa nordiska gäster. Varje hotell har sin unika charm och genuina prägel, men oavsett vilket hotell man väljer möts man alltid av Blue Stars kännetecken: härliga poolområden, skandinaviska guider, personlig service och ett stort fokus på det lokala och hållbara. Linneas ambition är att öka Blue Stars kundnöjdhet ytterligare genom att hitta bredden i sortimentet och ta fram enkla och tydliga produkter som matchar kundernas behov.

Jag ser fram emot att vidare utveckla TUI:s produkter och koncept utifrån vad våra kunder har för behov idag och i framtiden. Säger Linnea Malmberg, senior produktansvarig på TUI.

TUI Nordic med en marknadsandel på 25 procent är den ledande aktören på den nordiska resemarknaden. Den Nordiska Koncernen etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Grekland och Thailand. TUI Nordic består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens största turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över.