Dian Martinez Valencia och Emelie Thorén

TUI stärker upp inom kommunikation och Creative Studio

Emelie Thorén rekryteras till rollen som strategisk innehållskreatör till det taktiska teamet på TUI:s inhousebyrå Creative Studio. Hon kommer närmast från reklambyrån NORD DDB. Dian Martinez Valencia ansluter från Lennox PR i rollen som kommunikationsansvarig för Sverige.

Nu stärker TUI sina marknads- och kommunikationsteam med två nya värvningar. Emelie Thorén har arbetat på reklambyrån NORD DDB sedan 2015, senast i rollen som innehållskreatör. Dessförinnan har hon även arbetat för flera medier, bland annat Dagens Nyheter, Nöjesguiden och Aftonbladet. På TUI kommer hon att jobba med innehållsproduktion för TUI:s taktiska marknadsföring, till exempel nyhetsbrev och partnersamarbeten.

– Vi fortsätter att bygga vårt redan starka marknadsteam på resan att bli Sveriges bästa inhousebyrå. Emelies mångåriga erfarenhet av kreativt innehåll i digitala kanaler är otroligt värdefull i arbetet med att utveckla och bredda vårt varumärke och erbjudande, säger Ulrica Kres, ansvarig för det taktiska teamet inom Creative Studio på TUI.

Dian Martinez Valencia kliver in på TUI som kommunikationsansvarig för den svenska marknaden. I sin roll kommer han att ansvara för pressarbetet i Sverige samt internkommunikationen. Dian har de senaste åren arbetat som konsult på Lennox PR samt som byråchef och projektledare på PR-byrån Agency. Han har dessförinnan även arbetat med internkommunikation på Coca-Cola.

– Det känns otroligt kul att kunna stärka upp teamet med en skicklig kommunikatör som Dian med både bredd och erfarenhet. Jag är övertygad om att han kommer fortsätta bygga TUI:s position i media som experten på resor i Sverige, säger Adam Györki, nordisk kommunikationschef på TUI.

För mer information, vänligen kontakta:

Dian Martinez Valencia, kommunikationsansvarig Sverige, TUI

dian.valencia@tui.se, +46 73-148 96 40

TUI Nordic med en marknadsandel på 25 procent är den ledande aktören på den nordiska resemarknaden. Den Nordiska Koncernen etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Grekland och Thailand. TUI Nordic består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens största turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över.