I TUI:s sommarprogram 2024 lanseras hela sex stycken nya charterlinjer från Karlstad, bland annat till Antalya i Turkiet (i bild).

TUI storsatsar på Karlstad Airport – lanserar flera nya destinationer nästa år

Efter en sommar med höga bokningsnivåer i nästan hela landet storsatsar TUI på Karlstad flygplats inför kommande säsong. I sommarprogrammet 2024 lanseras hela sex stycken nya charterlinjer från Karlstad, bland annat till Kos, Antalya i Turkiet och Cypern.

Resebranschen är på brant uppgång efter pandemins minskade resande. Med en framgångsrik sommar i backspegeln och en stark start på vinterförsäljningen gör den ledande reseaktören TUI en av sina största satsningar någonsin på utbudet från regionala flygplatser. Från och med nästa sommar startar TUI sex stycken charterresmål från Karlstad Airport.

– Vårt nya sommarprogram har ett mycket bredare destinationsutbud även från Karlstad, vilket ger våra kunder en större valfrihet när de ska välja resmål. Det är många som föredrar att resa från sin regionala flygplats och på detta sätt erbjuder vi resenärerna en extra bekvämlighet och service som höjer hela semesterupplevelsen, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI.

– Det är otroligt roligt att se den här satsningen av TUI med ett brett utbud av destinationer där några är gamla favoriter och några är helt nya för oss. Vi hoppas verkligen att värmlänningarna tar chansen att resa från sin egen flygplats och hjälper till att skapa bra underlag för framtiden så att vi kan få fler avgångar till de här destinationerna kommande säsonger, säger Camilla Sperling, vd på Karlstad Airport.

Oregelbundna avgångar över hela säsongen
För att möjliggöra det bredare destinationsutbudet behöver de nya flygrutterna och avgångarna schemaläggas med viss oregelbundenhet utspritt över säsongen. De historiskt sett populära resmålen har fler avgångar, medan de nya har färre.

– På detta sätt kan vi erbjuda fler charterlinjer samtidigt som vi säkerställer att vår kapacitet motsvarar efterfrågan, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI.

Här är TUI:s nya charterlinjer från Karlstad Airport sommaren 2024

• Antalya, Turkiet – en avgång, 4 september.
  • Chania/Kreta, Grekland – tre avgångar, 10 maj, 2 juni och 27 oktober.
  • Kos, Grekland – en avgång, 19 september.
  • Larnaca, Cypern – två avgångar, 11 september och 4 oktober.
  • Mallorca, Spanien – en avgång, 25 maj.
  • Rhodos, Grekland – tre avgångar, 18 maj, 9 juni och 26 september.
  • Samtliga avgångar trafikeras av Jettime för TUI.

För mer information, vänligen kontakta:
Dian Martinez Valencia, kommunikationsansvarig Sverige, TUI
dian.valencia@tui.se, +46 (0)73-148 96 40