I TUI:s sommarprogram 2024 tillkommer en helt ny charterlinje från Norrköping till den grekiska ön Kos (i bild).

TUI storsatsar på Norrköping Airport – lanserar utökat destinationsutbud nästa år

Efter en sommar med höga bokningsnivåer i nästan hela landet storsatsar TUI på Norrköping Airport inför kommande säsong. I sommarprogrammet 2024 tillkommer en helt ny charterlinje från Norrköping till den grekiska ön Kos. Dessutom utökas avgångarna till Turkiet kraftigt jämfört med förra sommaren.

Resebranschen är på brant uppgång efter pandemins minskade resande. Med en framgångsrik sommar i backspegeln och en stark start på vinterförsäljningen gör den ledande reseaktören TUI en av sina största satsningar någonsin på utbudet från regionala flygplatser. Från och med senvåren utökar TUI charterprogrammet från Norrköping Airport, TUI:s största regionala avreseort.

– Vårt nya sommarprogram har ett mycket bredare destinationsutbud från Norrköping, vilket ger våra kunder en större valfrihet när de ska välja resmål. Det är många som föredrar att resa från sin regionala flygplats och på detta sätt erbjuder vi resenärerna en extra bekvämlighet och service som höjer hela semesterupplevelsen, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI.

– Vi har haft ett fint samarbete med TUI i många år och är glada över att de väljer att satsa vidare på vår flygplats. Genom ett bredare destinationsutbud ger vi invånarna i vår region ännu större möjlighet att resa från oss till värmen, säger Peter Jansson, VD, Norrköping Airport.

Oregelbundna avgångar över hela säsongen
För att möjliggöra det bredare destinationsutbudet behöver de nya flygrutterna och avgångarna schemaläggas med viss oregelbundenhet utspritt över säsongen. De historiskt sett populära resmålen har fler avgångar, medan de nya har färre.

– På detta sätt kan vi erbjuda fler charterlinjer samtidigt som vi säkerställer att vår kapacitet motsvarar efterfrågan, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI.

Här är TUI:s charterlinjer från Norrköping Airport sommaren 2024

• Antalya, Turkiet – sju avgångar under perioden 8 maj och 23 oktober.
  • Chania/Kreta, Grekland – nio avgångar under perioden 26 maj och 6 oktober.
  • Kos, Grekland (Nyhet!) – fem avgångar under perioden 23 maj och 26 september.
  • Larnaca, Cypern – 14 avgångar under perioden 15 april till 16 oktober.
  • Mallorca, Spanien – fem avgångar under perioden 18 maj till 28 september.
  • Rhodos, Grekland – 14 avgångar under perioden 11 maj till 3 oktober.
  • Samtliga avgångar trafikeras av Jettime för TUI, med undantag för Larnaca 15-29 april som trafikeras av TUIfly Nordic.

För mer information, vänligen kontakta:
Dian Martinez Valencia, kommunikationsansvarig Sverige, TUI
dian.valencia@tui.se, +46 73-148 96 40