Punta Cana, Dominikanska republiken

TUI utökar sitt vinterprogram med två nya resmål i Karibien

Nu utökar TUI sitt utbud med två nya drömresmål till den kommande vintern. Direktflyg från Stockholm till Dominikanska republiken börjar i november och till Jamaica i december. Dessa destinationer kommer att flygas med TUIs Dreamliner. Gemensamt för dessa öar är vita sandstränder, turkost hav och en avslappnad karibisk atmosfär.

TUI väljer nu att bredda sitt vinterprogram för att möta en ökande reslust bland svenskarna. Med lanseringen av de nya spännande resmålen vill TUI locka svenska resenärer som är nyfikna på att utforska Karibien.

Tillskottet av Jamaica och Dominikanska republiken är nästa steg i att utöka vårt vinterprogram på en marknad där intresset för utlandsresor är stort. Med direktflyg från Stockholm och Köpenhamn får våra Svenska kunder en enkel möjlighet att uppleva två spännande destinationer som vi ser fram emot att välkomna dem till, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI.

Jamaica - reggae, rom och drömstränder

På Jamaica kommer resenärerna att hitta gräddvita karibiska stränder, ett turkost hav, en avslappnad atmosfär och palmer som verkar svänga i takt med reggaemusik. Sevärdheter på Jamaica inkluderar Dunn´s River Falls och Bob Marleys födelseplats, Nine Mile. Populära att besöka är också öns berömda romdestillerier. Hotellstandarden i Jamaica är hög och det finns ett urval av alternativ för både familjer, såväl som för mer vuxna smaker. TUI direktflyg landar på Montego Bay Airport.

Royalton Negril Resort & Spa, Negril, Jamaica

Karibiska rytmer och gräddvita sandstränder

Fängslande dansmusik hörs överallt - på stränderna, barerna, butikerna och i taxibilarna. I Dominikanska republiken är det musiken som får en att röra på höfterna framförallt merengue och bachata. Dominikanska republiken är känt för sitt tropiska klimat och långa sandstränder kantade av palmer. Det turkosglittrande havet har en medeltemperatur på cirka 26–28 °C. Öns korallrev är perfekta för snorkling och dykning. I TUIs utbud av hotell erbjuds bland annat högkvalitativa all inclusive-hotell.

Riu Bambu, Punta Cana, Dominikanska republiken

Jamaica
: Direktflyg från Arlanda och Köpenhamn med start december till och med mars.
Dominikanska republiken
: Direktflyg från Arlanda och Köpenhamn med start november till april.

TUI Nordic med en marknadsandel på 25 procent är den ledande aktören på den nordiska resemarknaden. Den Nordiska Koncernen etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Grekland och Thailand. TUI Nordic består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens största turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över.