TUIs nya kampanj påminner oss om känslan att vara på semester

TUIs nya kampanj påminner oss om känslan att vara på semester

Idag går TUIs nya kampanj upp i Sverige, Danmark och Finland. Kampanjen kommer bli den andra i ordningen sedan coronapandemin inleddes. Konceptet ”Still Amazing” ska påminna om att grunden med det som är härligt med att resa fortfarande finns kvar: som att få tid tillsammans och komma närmare varann, sand mellan tårna, eller morgondoppet i det salta havet. Samtidigt fortsätter kommunikationen kring säkerhet och trygghet, något som man jobbat med aktivt under det gångna året. Kampanjen går även upp i Norge något senare under våren.

Kampanjen som är producerad in-house hos TUI i Sverige och i Storbritannien lanseras något senare i år än tidigare år, ett strategiskt val för att följa det nya bokningsmönster som man ser hos konsumenterna. Syftet är att inspirera till att resa i sommar genom att påminna om känslan att vara på semester.

Vi är väldigt stolta över att ha producerat kampanjen tillsammans över landsgränser och trots att vi inte kunnat resa och filma material i år. Vi tror att våra kunder är redo att börja drömma om att resa till sommaren nu och att tajmingen är rätt. Säger Lisa Rönnberg, marknadschef på TUI.

Kampanjen är en fortsättning på den tidigare ”Välkommen tillbaka”-kampanjen som löpte under förra året. Bildmaterialet och den visuella stilen fortsätter i TUIs tidigare manér. Med kampanjen vill TUI även belysa det faktum att världen har förändrats och resandet har anpassats till det nya, men mycket av det härliga med att vara på semester finns fortfarande kvar.

- Mycket av det som är härligt med att resa finns fortfarande kvar. Därför vill vi fortsätta inspirera, påminna om de härliga känslorna och uppmana våra kunder att fortsätta längta. Med vårt Trygghetspaket erbjuder vi trygghet och säkerhet som vi ser är viktiga faktorer framåt när man ska boka sin resa. Vi vågade kommunicera och inspirera till att fortsätta längta redan i höstas och redan då var just trygghet och säkerhet ett genomgående tema i vår kommunikation. Därför kommer vi fortsätta prata om trygghet som en viktig del, fortsätter Lisa.

Tryggheten är viktigare än någonsin när det kommer till att resa, något som verkar gynna paketresebolagen som ser en större ökning än alternativa reseformer. Som världens största researrangör har TUI jobbat hårt för att kommunicera trygghet och säkerhet i kombination med en service i världsklass, något som blir fortsatt viktigt för kunder som ska boka en resa till sommaren. I TUIs trygghetspaket ingår bland annat fria ombokningar och förlängt öppet köp.

Arbetsgrupp

Head of Marketing: Lisa Rönnberg

Creative Lead: Marcus Lind

Tactical Lead: Malin Tikkakoski

TUI Creative Studio: Katrina Lindqvist, Caroline Staedler, Tina Rudén, Johan Persson, Rasmus Grönvall, Henrik Egerstedt, Theodor Sköld, Jennifer Kivinen.

PR: Adam Györki

Mediebyrå: Carat

TUI erbjuder paketresor, flyg, hotell och upplevelser

TUI är den ledande aktören på den nordiska resemarknaden. Koncernen etablerades i sverige 1961 och erbjuder paketresor, flyg, hotell och andra upplevelser över hela världen. Några av de populäraste resmålen är Spanien, Grekland och Thailand. TUI Nordic består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt Nazar och flygbolaget TUIfly. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens ledande turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över.