TUI utökar sin regionala närvaro i Sverige tillsammans med Jettime.

Utökad kapacitet och bättre tidtabeller: TUI stärker samarbetet med Jettime

Från och med sommarprogrammet 2024 fördjupar TUI sitt samarbete med flygbolaget Jettime genom att utöka sin kapacitet med ytterligare ett charterflyg från det danska flygbolaget. Det möjliggör ett större destinationsprogram från regionala flygplatser samt fler attraktiva avgångar från Stockholm-Arlanda Airport under högsäsong.

Den ledande reseaktören TUI och Jettime har många år av nära samarbete bakom sig och i dagsläget använder sig TUI av Jettime:s Boeing 737-800 i sitt charterprogram. Med start i april utökar reseaktören charteravtalet med ytterligare en 737-800 från Jettime. Det nya tillskottet kommer primärt att trafikera TUI:s charterdestinationer från regionala flygplatser i norra Sverige och Finland, samt från Arlanda under högsäsong och helger.

– Detta är en fantastisk möjlighet för oss att utöka vår kapacitet på strategiskt viktiga rutter och avgångar, vilket gör att vi kan erbjuda våra kunder ett ännu bredare program med en attraktiv tidtabell, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI.

– Tui och Jettime har haft ett nära partnerskap under många år och vi flyger TUI:s gäster på semester från flygplatser över hela Norden. Det är därför naturligt att vi har hittat en lösning där Jettime kan bidra till TUI:s ökade regionala satsning i Sverige till sommaren 2024, säger Jørgen Holme, vd på Jettime.

Utökar programmet från regionala flygplatser nästa sommar

Nästa sommar gör TUI en av sina största satsningar någonsin på utbudet från regionala flygplatser. På vissa flygplatser, till exempel Luleå, Umeå och Malmö, breddar TUI destinationsprogrammet med upp till sex-sju nya resmål. Det utökade samarbetet med Jettime är en möjliggörande faktor.

– Vårt nya sommarprogram ger våra kunder en större valfrihet när de ska välja resmål. Vi vet att det är många som föredrar att resa från sin regionala flygplats och på detta sätt erbjuder vi resenärerna en extra bekvämlighet och service som höjer hela semesterupplevelsen, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI.

Här är TUI:s charternyheter i samarbete med Jettime

• Halmstad: Turkiet (Antalya), Kreta, Kos, Cypern, Mallorca, Rhodos
  • Jönköping: Turkiet (Antalya), Kos, Cypern, Mallorca, Rhodos
  • Kalmar: Turkiet (Antalya), Kos, Cypern, Mallorca, Rhodos