Vintern 06/07 hos Sveriges största researrangör: Nyfikna svenskar hugger på nya resmål

Resandet slår alla rekord i vinter. Dessutom utforskar vikingarna i högre grad än övriga européer världen: Hos Fritidsresor har charternykomlingarna Kap Verde, Maruritius, Isla Margarita och Dubai redan bokats närmare 90 procent – hela vintern.

Kap Verde toppar nyhetslistan, följt av Dubai och Mauritius. Isla de Margarita, nyhet från Göteborg och Köpenhamn, är vinterns favorit för västra och södra Sverige.

– Svensken alltid bland de första att testa nya resmål. Det visar jämförelser med våra kollegor i England, Tyskland och Frankrike, säger Christian Clemens, Sverigechef för Fritidsresor.

Platserna till Kap Verde gick åt allra snabbast. För att möta efterfrågan har Fritidsresor satt in extraflyg och dubblerat antalet platser. – För andra året i rad lanserar vi en charternyhet som direkt placerar sig i toppen bland efterfrågade vinterresmål., säger Christian Clemens. Fritidsresor är den enda arrangören med direktcharter till Dubai, något av en bubblare: – Garanterad sol på rimligt avstånd. Det, tillsammans med bra shopping och unika sevärdheter bidrar till Dubais populäritet, säger Christian Clemens.

Isla de Margarita är charternyhet från Göteborg i vinter.
– Ön var förra årets populäraste charternyhet från Stockholm. Det tycks gå hem också i västra Sverige i vinter, säger Christian Clemens.

Topplistan Fritidsresors nyheter (beläggningsgrad)
1. Kap Verde
2. Dubai
3. Mauritius
4. Isla de Margarita
5. Kambodja (pakteresa med reguljärflyg)

Bilder för fri publicering:
www.holidayphoto.nu
Användarnamn: foto
Lösenord: 7479
Nyckelord: swes07

OBS! Uppge alltid arrangören, Fritidsresor, med fotografens namn eller endast Fritidsresor om namn på fotograf saknas.

För ytterligare upplysningar kontakta Fritidsresors informationsavdelning, Lottie Knutson, tel: 070-645 24 64.