Vintern 11/12: Fritidsresor satsar på nytt Blue Village i orörda Si Kao

Vintern 11/12: Fritidsresor satsar på nytt Blue Village i orörda Si Kao

Fritidsresor befäster sin position i Thailand med ytterligare ett Blue Village, bolagets femte i landet.

Till nästa vinter storsatsar Fritidsresor på det nya Si Kao-området med helt nytt Blue Village Exotic: Anantara Si Kao Resort & Spa.

Anläggningen ligger i en ny, oexploaterad del av Thailand: Si Kao-regionen i södra Krabi. Krabi har under de senaste året varit de populäraste området i Thailand, mätt i efterfrågan. Genom satsningen ökar Fritidsresor antalet resor till området med 20 procent. Dessutom tidigareläggs resorna med första avgång lagom till höstlovet, en av årets populäraste veckor.

– Vi har tittat på Si Kao i flera år och har äntligen hittat ett hotell, Blue Village Exotic Anantara, som passar våra resenärer, säger Bassam el Mattar, Fritidsresors Sverigechef.

- Förutom läget direkt vid egen, långgrund strand, erbjuds Bamseklubb och spa. Hotellet har dessutom en egen Beach Club på ön Koh Kradan, 20 minuter med båt. Där lockar egna solstolar, kristallklart vatten och korallrev med riktigt bra snorkling.

Fakta Blue Village Exotic Anantara Si Kao Resort & Spa
- Flyg till Krabi  från sista veckan i oktober
- Transfer Krabi flygplats till Si Kao: 1,5 timme
- Direkt på stranden samt gratis Beach Club på Koh Kradan med båt tre gånger/dag (cirka 20 minuter) och gratis solstolar
- Hotellet ligger i naturreservatet Chao Mai National Park omgivet av djungel
- Till närmsta by är det tre kilometer. Till staden Trang tar det cirka 25 km
- Många populära öar finns i närheten, bland andra Koh Hai, Koh Lanta och Koh Mok
- Det är möjligt att kombinera Si Kao med exempelvis Koh Lanta (Blue Village Exotic Chada Beach Resort and Spa). Transfer ingår i alla kombinationer

Bilder:

För mer information:
Marie Malmros, informatör på Fritidsresor: 070-746 71 96.

Fritidsresor är Sveriges största arrangör av charterresor med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder charterresor, flyg, tågresor och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Egypten. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, 50 000 anställda och resor från 25 länder.