Ökat intresse och glädjande siffror för Turkietresor

Turkietresor upplever ett ökat intresse och ser att försäljningen ökat till det dubbla jämfört med samma period förra året. – Det är inget tvivel om att Turkiet är på väg tillbaka som semesterfavorit bland svenskarna, konstaterar Anders Lindström, VD.

- Vi ser att intresset för Turkiet som resmål ökat kraftigt under 2018 jämfört med 2017. Under perioden 1:a december till 15:e februari har försäljningen ökat med mer än det dubbla från samma period 2017, förklarar Lindström.

Turkiet är fortfarande ett prisvärt resmål jämfört med andra länder i medelhavsområdet. Tittar man på liknande semesterorter i till exempel Spanien och Grekland kan man se att priserna till Turkiet är mycket fördelaktiga. Detta gäller både högklassiga hotell, liksom hotell och lägenheter av enklare standard.

Turkiet-söket ökar

Även siffrorna för besök på hemsidan är lovande och marknadsansvarig, Malin Eriksson är nöjd med utvecklingen. - Förutom de goda försäljningssiffrorna ser vi också en ökning i antal besökare på vår sajt. Det är visserligen många som ännu inte bokat sina resor och det finns fortfarande resor att sälja, men vi ser definitivt att intresset är där. Detta gäller både för hemsidan och i sökmotorstatistiken.

Goda framtidsutsikter

Efter en liten nedgång i kapacitet de senaste åren ser Turkietresor positivt på framtiden.
- Det är klart att vi ser mycket positivt på framtiden när både sälj och intresse ökat så pass mycket, säger Eriksson. Vi har lojala kunder som väljer att resa med oss gång på gång, och som det ser ut nu är de även med oss under 2018.

Turkietresor flyger från Stockholm, Göteborg, Ängelholm, Norrköping och Karlstad. Läs mer här

• semester
  • turkiet
  • turkietresor

Turkietresor finns representerade både i Sverige och Norge (Tyrkiareiser). Turkietresor i Sverige AB bildades sommaren 2007 och bolaget började flyga från Norrköping och Stockholm våren 2008.

Turkietresors mål är att erbjuda högkvalitativa charterresor från hela Sverige till Turkiet till ett bra pris – ”valuta för pengarna” – samt att bli förstahandsvalet för svenska resenärer som vill resa till Turkiet. Vi erbjuder hotell- och lägenhetshotell i alla klassificeringar; från 2 stjärnor, mindre pensionat till stora lyxiga resorts och ett brett urval av All inclusive-hotell i alla prisklasser. Turkietresor har ett stort utbud av hotellkoncept anpassade för just dina önskemål så som Senior 60+, Hotell för Vuxna, Strandnära, Lyx och Aqua Splash samt en rad specialresor såsom vandringar, träningsläger, konferensresor, golfsemester, båtturer i skärgården med mera.

Våra resmål är Kemer, Side, Belek, Alanya, Cirali och Antalya. Vi flyger till Antalya flygplats med Corendon Airlines samt Pegasus Airlines.

Turkietresor i Sverige AB har godkända garantier i Kammarkollegiet.