Turkietresor lanserar charter till natursköna Cirali

Turkietresor är en av få researrangörer som lanserar charterresa till den avskilda, lilla byn Cirali. Här får man en annorlunda charterupplevelse där ledorden är naturupplevelser, avslappning och ro.

Är du den som väljer en god bok på stranden framför prutning på shoppinggatan? Föredrar du en tidig morgonpromenad i vackert bergslandskap framför nattklubben? Då är den turkiska lilla pärlan Cirali något för dig.

En timmes biltur från Antalya ligger den lilla byn, vackert belägen vid en lång, avskild naturstrand omgiven av höga berg. I Cirali är stämningen mysig och avslappnad. De få restauranger och kaféer som finns här är små och tempot är lugnare än i de andra turistorterna i Antalya-området.

För den kulturintresserade är det värt att veta att det på gångavstånd ligger många historiska sevärdheter. Efter en promenad på 20 minuter kommer man till den antika staden Olympos, där man kan vandra mellan ruiner som är flera tusen år gamla. Längre upp i bergen bakom Cirali hittar du naturfenomenet Chimera: den eviga elden.

Det är första gången som Turkietresor arrangerar en resa till en så pass liten destination.

- För närvarande erbjuder vi endast ett hotell i Cirali, rätt och slätt för att det inte finns så många hotell här, förklarar Anders Lindström, VD på Turkietresor. Det är en liten ort och få researrangörer har hittat hit.

Genom smala grusvägar som slingrar sig längs bergssidan, reser de första gästerna med Turkietresor till den turkiska lilla pärlan Cirali i mars 2018.

- Vi är stolta över att kunna erbjuda våra kunder ett annorlunda och vackert resmål som skiljer sig från våra andra destinationer, och som få svenska turister känt till hittils, avslutar Lindström.

• Turism

Turkietresor finns representerade både i Sverige och Norge (Tyrkiareiser). Turkietresor i Sverige AB bildades sommaren 2007 och bolaget började flyga från Norrköping och Stockholm våren 2008.

Turkietresors mål är att erbjuda högkvalitativa charterresor från hela Sverige till Turkiet till ett bra pris – ”valuta för pengarna” – samt att bli förstahandsvalet för svenska resenärer som vill resa till Turkiet. Vi erbjuder hotell- och lägenhetshotell i alla klassificeringar; från 2 stjärnor, mindre pensionat till stora lyxiga resorts och ett brett urval av All inclusive-hotell i alla prisklasser. Turkietresor har ett stort utbud av hotellkoncept anpassade för just dina önskemål så som Senior 60+, Hotell för Vuxna, Strandnära, Lyx och Aqua Splash samt en rad specialresor såsom vandringar, träningsläger, konferensresor, golfsemester, båtturer i skärgården med mera.

Våra resmål är Kemer, Side, Belek, Alanya, Cirali och Antalya. Vi flyger till Antalya flygplats med Corendon Airlines samt Pegasus Airlines.

Turkietresor i Sverige AB har godkända garantier i Kammarkollegiet.