Hedin Group stärker sitt ägande i Tuve Bygg

Hedin Group stärker sitt ägande i Tuve Bygg

Hedin Group stärker sitt ägande i Tuve Bygg till 97%

2021-02-26 ökade Hedin Group ägandet i Tuve Bygg från 75 till 97%.

Det var sommaren 2017 som Hedin Group klev in som huvudägare med 51% i Tuve Bygg och har sedan dess successivt ökat ägandet i bolaget.

- Det finns stor potential i Tuve Bygg, framtidsutsikterna och möjligheterna är stora. Tuve Byggs totala erbjudande till fastighetsägare kombinerat med ordning och reda i processerna gör bolaget till en fantastisk spelare i byggbranschen. Det känns riktigt bra och naturligt att öka ägandet!, säger Anders Hedin, ägare och VD i Hedin Group.

-  Att ha en riktigt stark huvudägare som har en vilja att utveckla bolaget framåt och som har ett brett nätverk i Sverige är enbart positivt för oss på Tuve Bygg. Tuve Bygg har varit en del av Hedin Group även tidigare, men blir än mer tydligt nu. Vi ser fram emot en spännande framtid med både gamla och nya kunder och fortsätter att attrahera de bästa medarbetarna, säger Robert Bengtsson, Koncern VD Tuve Bygg.

Om Tuve Bygg

Tuve Bygg är en stabil byggkoncern som är verksam inom såväl ny- och ombyggnation som tillbyggnad, snickeri och fastighetsunderhåll. Tack vare sina genuint engagerade medarbetare skapar bolaget värde för sina kunder genom kunnighet, affärsmässighet och en förmåga att bygga trygga relationer. Tuve Bygg har både offentliga och privata uppdragsgivare och bygger allt från bostäder, gruppboenden och skolor till handelshus, industrianläggningar och kontor. Koncernen startade i Göteborg 1979 och har idag verksamhet i Region Väst och Region Stockholm. Tuve Bygg ingår i Hedin Group vilket bidrar till finansiell styrka och uthållighet. Med omtanke om sina medarbetare, kunder och omvärlden bygger Tuve Bygg för en hållbar framtid.