Från TV-shopping till butik.

Malmö 100610. Tvins öppnar sin första butik lördagen den 12:e juni på Jägersro Center i Malmö. Därmed tar företaget steget från postorder (Home-shopping/TV-shopping) till butik. I USA sker 80% av home-shopping-företagens försäljning via butik.

-Om satsningen på butikerna faller väl ut kommer vi att gå vidare med fler butiker i Sverige, Norge och Finland, säger Anders Schoug, VD på Tvins.

Ytterligare en butik i Sverige är redan på gång i Göteborg. Anders Schoug räknar med att nå ett större kundsegment genom butikerna. Inte minst kunder som kanske känner igen produkterna från TV men som föredrar att handla över disk.

-I butikerna kan våra kunder både se och känna på produkterna samtidigt som de får personlig hjälp, säger Anders Schoug. Dessutom får de varan med sig hem direkt och slipper både väntetid och fraktkostnad.

Tvins säljer storsäljare från USA inom segmenten Träning, Kök & Hushåll, Skönhet och Hälsa. En typisk Tvins-produkt är unik, har det lilla extra och passar bra att demonstrera i TV.

• Hobby

• twins
  • hälsa
  • skönhet
  • hushåll
  • kök
  • träning
  • butik
  • tv-shopping
  • tv-shop
  • tvins

Tvins marknadsför och säljer storsäljare från USA inom Träning, Kök & Hushåll, Skönhet och Hälsa. Tvins är ett home shopping/TV-shopping företag, vars produkter visas på TV och säljs till slutkund via postorder. Beställningar görs via telefon eller företagets hemsida www.tvins.com. Tvins finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Till samarbetspartners hör Ellos, Citygross, SIBA mfl. Fr o m sommaren 2010 säljer Tvins även genom egna butiker. Sedan starten 2004 har företaget snabbt intagit en marknadsledande position inom sin bransch i Skandinavien och omsätter idag ca 450 MSEK. I Sverige kan man se Tvins produkter på bla Tv4-kanalerna samt Kanal 5.

Kristofer Olsson

Presskontakt Marknadskoordinator 040-105063