Pressmeddelande -

Twilfit stärker upp organisationen - rekryterar tre toppnamn från retail och ehandel

Underklädeskedjan Twilfit topprekryterar för offensiv tillväxt

Twilfit stärker upp organisationen ytterligare med tre topprekryteringar med målet att bli ledande aktör i Norden inom underkläder och loungewear i alla kanaler.

Patrice Lusth tillträder rollen som Digital Director och kommer närmast från Filippa K som Omni-Channel Manager. Patrice har gedigen erfarenhet av ehandel och digital transformation från stora internationella organisationer såsom COS och H&M. Hon kommer att ansvara för att driva Twilfits offensiva ehandelssatsning.

Camilla Sjöholm-Vitasovic, försäljningschef, kommer närmast från Stadium där hon var Head of Visual and Personal Sales. Camilla har lång erfarenhet av retail från stora svenska och internationella bolag och har i uppdrag att maximera försäljningen och butiksupplevelsen i Twilfits fysiska butiker.

Fredrik Runesson kom till bolaget i rollen som CFO i mars 2018. Fredrik kommer närmast från LYKO i samma roll där han varit en av nyckelspelarna till bolagets tillväxt. Han har lång erfarenhet av expansiva och entreprenörsdrivna bolag i flertalet branscher och organisationer med kombinationen försäljning i såväl ehandel som fysisk butik.

- Nu är ledningsgruppen komplett och består av ett starkt team med erfarenhet från både fysisk och digital handel och vi kan nu lägga allt fokus på vår målsättning att bli ledande aktör i Norden inom underkläder och loungewear säger Kajsa Claesson, VD på Twilfit.

• Design

• retail
  • digital transformation
  • omnikanal