Twingly och Cision lanserar tjänst för bloggtävlingar

Tillsammans med Cision startar Twingly nu en tjänst som gör att företag kan direktpublicera information om bloggtävlingar på Bloggportalen, för att på ett smidigt sätt nå synlighet hos tusentals bloggare. Tjänsten gör att det blir enklare för bloggare att ta del av tävlingar - och för kommunikatörer att nå ut med sina budskap.

- Bloggtävlingar är en viktig del av den strategiska marknadsföringen hos företag, säger Peter Bláha, VD på Twingly. Med vår nya tjänst får företagen en direktkanal för att attrahera bloggare till sina tävlingar, samtidigt som bloggare lättare kan hitta relevanta tävlingar på en och samma plats.

Den nya tjänsten lanseras idag, den 17 september, och kommer att marknadsföras av Cision.

- Vi ser ett behov hos kommunikatörer att nå ut till bloggare på bloggarnas villkor, säger Alexander Mason, sälj- och marknadsdirektör på Cision. Bloggportalen är ett perfekt forum för att kommunicera sina bloggtävlingar till tusentals bloggare.

Det här är Twinglys nya tjänst:
- Cisions kunder kommer att kunna direktpublicera information och tävlingar på Bloggportalen.
- Tjänsten är tillgänlig via CisionPoint.
- Via Bloggportalen ser bloggare vilka tävlingar som ligger ute och kan välja de som är relevanta.

• bloggtjänst
  • bloggar
  • bloggtävlingar
  • cision
  • bloggportalen

Twingly kopplar ihop företag med sociala medier och gör det möjligt för bloggare att synas på några av Europas största sajter. Företaget grundades 2006 och används av medieföretag, e-handelssajter och mediebevakningstjänster i 16 olika länder runt om i världen. 2009 utnämndes Twingly till årets IT-utmanare av tidningen Veckans Affärer och i november 2011 rankades Twingly som ett av Sveriges snabbast växande tekniföretag av Deloitte. För bloggare är Twingly ett av de bästa och enklaste kostnadsfria sätten att hitta fler engagerade läsare bland annat genom Bloggportalen, Sveriges största mötesplats för bloggare.