Twingly och Norstedts efterlyser bloggrecensioner av "Femtio nyanser av honom"

När den internationella boksuccén "Femtio nyanser av honom" nu lanseras i Sverige efterlyser förlaget Norstedts tillsammans med Twingly den bästa bloggrecensionen av boken. Vinnaren får en resa till Seattle, värd 25 000 kronor.

E. L. James erotiska bästsäljare "Fifty Shades of Grey" lanseras nu på svenska med titeln "Femtio nyanser av honom". Boken, som fick sitt internationella genombrott tack vare sociala medier och entusiastiska bloggare, har sålt i över 40 miljoner exemplar internationellt.

- Bloggare blir allt mer betydelsefulla för förlagsbranschen, säger Anton Johansson, marknadschef på Twingly. Det ser vi inte minst i hur mottagandet bland just bloggare skapat boksuccén "Femtio nyanser av honom".

Nu lanserar Twingly och förlaget Norstedts en tävling där svenska bloggare får möjlighet att vinna en resa till Seattle - där största delen av bokens handling utspelas - värd 25 000 kronor.

- Vi har under tre år jobbat med Twinglys lösningar för att länka tillbaka till inlägg om våra böcker, säger Klas Fjärstedt, chef för digitala kanaler på Norstedts och Rabén & Sjögren. De svenska bokbloggarna håller en mycket hög kvalitet och är väldigt viktiga vid lanseringarna av nya böcker, och självklart är det ett samarbete som är värdefullt för oss.

Bloggare som vill delta i tävlingen skriver en recension på sin blogg. De tio blogginlägg som får flest röster vinner ett exemplar av uppföljaren, ”Femtio nyanser av mörker” och den av dessa tio som enligt juryn skrivit den bästa recensionen vinner resan till Seattle.

Läs mer och tävla på femtionyanser.bloggportalen.se

För mer information, kontakta gärna:

Anton Johansson, Twingly
anton@twingly.com

• bloggtävling
  • femtio nyanser av honom
  • norstedts
  • böcker
  • förlag

Twingly kopplar ihop företag med sociala medier och gör det möjligt för bloggare att synas på några av Europas största sajter. Företaget grundades 2006 och används av medieföretag, e-handelssajter och mediebevakningstjänster i 16 olika länder runt om i världen. 2009 utnämndes Twingly till årets IT-utmanare av tidningen Veckans Affärer och i november 2011 rankades Twingly som ett av Sveriges snabbast växande tekniföretag av Deloitte. För bloggare är Twingly ett av de bästa och enklaste kostnadsfria sätten att hitta fler engagerade läsare bland annat genom Bloggportalen, Sveriges största mötesplats för bloggare.