Emma Ekdahl ny affärschef på Tyréns

Emma Ekdahl ny affärschef på Tyréns

Den 15 januari 2023 tillträde Emma Ekdahl som affärschef med ansvar för arkitektur- och projektledningsverksamheten i södra Sverige. Emma kommer att utgå från Tyréns kontor i Malmö.

– Jag känner Tyréns som en branschkollega med otroligt gott rykte och en mycket spännande uppdragsportfölj. Jag ser fram emot att med hjärta och stort engagemang få förmånen att få leda och bygga vidare på de kvaliteterna. Det ska bli spännande att möta framtidens samhällsutmaningar tillsammans med våra kunder och alla nya kollegor, säger Emma Ekdahl.

Emma är utbildad landskapsarkitekt LAR/MSA och har drygt 12 års erfarenhet av att utveckla och leda arkitekt- och samhällsbyggnadsverksamheter. Närmast kommer hon från en roll som Vice President Civil South på Cowi och har dessförinnan haft ledande chefs- och uppdragsledarroller på AFRY, Sigma Civil och Reinertsen.

– Det är riktigt härligt att vi får en ny stjärna till vår verksamhet. Emmas driv, branschkunskap och förmågor när det gäller att utveckla affär och verksamhet kommer bli en positiv kraft för Tyréns, säger Christer Abrahamsson, divisionschef Arkitektur och projektledning på Tyréns.

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen och Polen. 2022 rankades Tyréns som Sveriges 9:e bästa arbetsplats av Great Place to Work®.