Eva Aspengren blir tillförordnad koncernchef för Tyréns Group

Eva Aspengren blir tillförordnad koncernchef för Tyréns Group

Eva Aspengren är idag CFO för Tyréns Group och blir från och med 7 mars tillförordnad koncernchef fram till att Åsa Holmberg tillträder sin roll senast den 15 augusti 2024. Som tidigare kommunicerats kommer Johan Dozzi efter sex år som koncernchef att lämna sin position i Tyréns Group som en del av en naturlig succession.

Eva Aspengren har haft rollen som CFO sedan hon började på Tyréns i januari 2022 och kommer fortsätta i den rollen parallellt med sin tillförordnade roll som koncernchef.

– Eva har god kunskap om Tyréns i sin nuvarande roll som CFO och medlem i koncernledningen. Hon har också lång erfarenhet från branschen i sina tidigare uppdrag. Styrelsen och jag har fullt förtroende för att hon kommer fortsätta driva arbetet framåt inom koncernen enligt befintlig strategi och skapa bästa möjliga förutsättningar för våra kunder och medarbetare till dess att Åsa Holmberg tillträder senast den 15 augusti, säger Johan Dennelind, styrelseordförande för Tyréns Group.

Johan Dozzi har lett Tyréns Group under sex år med stort engagemang och har etablerat en bra plattform för framtiden.

– Jag har haft sex händelserika år på Tyréns då vi har byggt koncernen, utvecklat vår innovationskraft och påbörjat arbetet med ökat samarbete och integration inom koncernen. Tyréns är ett fantastiskt företag med en otrolig teknisk höjd, innovationskraft och stark kultur som gör skillnad och som bidrar till framtidens hållbara samhälle och jag vill tacka kollegor, kunder och partners för intressanta och givande möten, samarbeten och projekt under årens lopp, säger Johan Dozzi, koncernchef Tyréns Group.

Vid frågor kontakta Jessica Petrini, CHRO Tyréns Group.

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien. 2023 rankades Tyréns som Sveriges 8:e bästa arbetsplats av Great Place to Work®.