Pernilla Mollstedt, ny affärschef för Tyréns affärsområde konstruktion i region mitt

Tyréns rekryterar ny affärschef i region mitt

Pernilla Mollstedt började sin anställning på Tyréns den 20 augusti. Hon kommer närmast från Vattenfall Värme i Uppsala, där hon haft en chefsroll med ansvar för ett 20-tal medarbetare.

– Med sin breda erfarenhet av att leda olika projektgrupper mot gemensamma mål samt med ett genuint intresse av att utveckla och bygga bra relationer med kollegor och medarbetare i sitt chefs- och ledarskap så känns detta mycket bra, säger Magnus Holmberg, regionchef Tyréns region mitt.

Som Affärschef kommer Pernilla ha det övergripande ansvaret för att de avdelningar som ingår i affärsområdet är rätt dimensionerade för den marknad de finns på och att avdelningarna når sina uppsatta mål. De berörda avdelningarna finns fördelade på Tyréns kontor i Örebro, Borlänge, Västerås, Gävle, Uppsala och Järvsö.

– Det känns fantastiskt roligt och inspirerande att få bli en del av Tyréns, och framför allt av den här gruppen. Mitt hjärta bultar lite extra för bygg- och anläggningsarbeten och jag har en god och bred erfarenhet av detta från energibranschen. Denna tar jag med mig in i rollen tillsammans med en vilja att lära känna verksamheten. Mitt fokus kommer därför i början ligga på att ta del av alla medarbetares vardag och förstå vad som driver dem.

För mer information, kontakta:
Magnus Holmberg, regionchef mitt
magnus.holmberg@tyrens.se

Pernilla Mollstedt, affärsområdeschef konstruktion mitt
pernilla.mollstedt@tyrens.se

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 2 700 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England, Estland och Litauen. 2018 rankades Tyréns som Sveriges 5:e bästa arbetsplats av Great Place to Work®.