Ulrika Grundström är ny affärschef på Tyréns

Ulrika Grundström är ny affärschef på Tyréns

Ulrika Grundström har utsetts till affärschef för affärsområde konstruktion på Tyréns. Ulrika kommer närmast från en roll som avdelningschef på Tyréns där hon framgångsrikt skapat en affär baserat på att hjälpa utländska entreprenörer med projekt på den svenska marknaden.

Ulrika Grundström är konstruktör och har arbetat på Tyréns sedan 2014. Först som uppdragsledare, för att 2017 starta och bygga upp avdelningen anbud och entreprenad.

- Ulrika har en gedigen erfarenhet inom konstruktion, projektledning och som uppdragsledare både på Tyréns och i tidigare roller. Jag har stort förtroende att hon med sitt resultatinriktade engagemang kommer stärka vårt erbjudande ytterligare, säger Andreas Behm Fredin, divisionschef på Tyréns.

Som affärschef har Ulrika det övergripande ansvaret för tre avdelningar med medarbetare placerade i Borlänge, Gävle, Järvsö, Örebro, Uppsala och Västerås.

- Jag ser fram emot att utveckla affärsområdet där vi idag förutom byggnadskonstruktion har många uppdrag inom stål- och betongprodukter, och även kompetens inom BIM, storkök och trä. Jag ser ljust på framtiden för våra befintliga kundsamarbeten och att vi har god kapacitet för framtida uppdrag och affärer, säger Ulrika Grundström.

Ulrika Grundström tillträdde sin nya roll som affärschef på Tyréns i Stockholm den 1 oktober 2020.

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England, Estland och Litauen. 2020 rankades Tyréns som Sveriges 8:e bästa arbetsplats av Great Place to Work®.

Andreas Behm Fredin

Divisionschef för Tyréns tjänster inom Konstruktion & Installation 010-452 20 72