Konstnärsrusning till Vårsalongen i Tyresö Centrum

Konstnärsrusning till Vårsalongen i Tyresö Centrum

Tyresö Centrums Vårsalong var ett uppskattat inslag i förra årets Tyresö-torsdagsprogram. Då var konceptet nytt och åtta konstnärer deltog. I år har intresset fullkomligt exploderat med nästan 100 ansökningar, och den 7 mars visar 40 av dessa upp sina verk i gångarna och på inomhustorget i Tyresö Centrum.

Tyresö är en konstnärstät kommun och de 40 medverkande på vårsalongen har det gemensamt att de är just Tyresö-bor. I sina ansökningar har de fått skicka in exempel på sin konst och i utställningen får vi se allt ifrån akvarell- och oljemålningar till fotokonst och skulpturer.

– Det är otroligt roligt att intresset har varit så stort för vår vårsalong. Vi har till och med fått flera ansökningar från konstnärer utanför Tyresö, men varit tvungna att tacka nej till dessa. Vi tycker att Tyresö Centrum har en viktig roll som knutpunkt för just det lokala – och då inte minst för konst. Vi har ju en fantastisk arena och chans att lyfta fram våra konstnärer här, säger Tyresö Centrums centrumchef Helén Eijdercrona.

Fakta om Tyresö Centrums Vårsalong

Vårsalongen är en del av konceptet Tyresö-torsdag, där Tyresö Centrum varannan torsdag bjuder på massor av härliga upplevelser för besökarna – allt ifrån konst och musik till trädgårdsdagar, modevisningar, smakprovningar och mycket mer. Se hela programmet på https://www.tyresocentrum.se/aktuellt2/tyresotorsdag/.

Vad: Tyresös Centrums Vårsalong med 40 deltagande konstnärer

Var: I gångarna och på inomhustorget i Tyresö Centrum

När: Torsdag 7 mars, kl 15 – 19

Några av de medverkande konstnärerna:

Sabina Edberg
Webbplats: sabina.se