Vinn härliga sparesor till semesterön Rügen

© Damp Touristik GmbH

Tyska Turistbyrån gör tillsammans med Scandlines och Rügens turistbyrå en spa- och wellnesskampanj för reselandet Tyskland. I potten finns härliga sparesor till kurorten Binz på semesterön Rügen att vinna.

Konkurrenskraftiga priser på hotell- och restaurangbesök, och dessutom riktigt bra wellnesserbjudanden, gör Tyskland särskilt attraktivt för svenskar. Unik badarkitektur, regionstypiska strandkorgar, kilometerlånga sandstränder och närheten till Sverige är starka argument för kur- och hälsoorterna på Rügen.

Reklamkampanjen lanserades den 10 oktober och i fokus står temat wellness och hälsa. I hela Tyskland finns mer än 350 certifierade kurorter. I kombination med en över 2 000 år gammal spatradition säkrar det landets internationellt erkända topplacering bland europeiska wellnessdestinationer.

Tyska Turistbyråns nya hemsida www.germany.travel, som lanserades i våras, är kärnan i kampanjen. En tävling med chans att vinna fina sparesor till den tyska semesterön Rügen är tydligt placerad på hemsidan och öppen för alla deltagare. Huvudsakliga målgrupper är kvinnor och Best Agers i södra och mellersta Sverige.

Kampanjen publiceras i tidningarna Amelia, Tara, Damernas Värld och Metros tryckta upplagor och webbupplagor under perioden 10 oktober till 13 november. Var med och tävla här!

• wellness
  • sparesa
  • hälsoresa
  • hälsa

Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) är Tysklands nationella turistråd med huvudkontor i Frankfurt am Main. DZT representerar Tyskland som resmål på uppdrag av förbundsministeriet för ekonomi och energi (BMWi) och stöds av denna instans enligt ett beslut i den tyska förbundsdagen. DZT utvecklar och tillhandahåller strategier och produkter för att ytterligare stärka den positiva bilden av tyska resmål utomlands och främja turismen i Tyskland. DZT finns representerat i 32 länder över hela världen. Mer information finns på vårt presscentrum online.