U&P hyr ut ca 1300 kvm lokaler till Nordic Wellness i Nynäshamn

U&P Fastigheter har tecknat avtal med Nordic Wellness om närmare 1300 kvm gym- och friskvårdslokaler i handelsfastigheten Mejseln 12 i Nynäshamn. I och med uthyrningen till Nordic Wellness är fastigheten fullt uthyrd. I Maj 2022 gick U&P ut med att man tecknat avtal med Willys i samma fastighet.

• Vi är stolta över att få bidra till att en av Sveriges ledande gymkedjor etablerar sig i Nynäshamn inom kort. Med Mejselns strategiska läge vid infarten till Nynäshamn och goda parkeringsmöjligheter ser vi att fastigheten kommer att en bli en självklar mötesplats för många, inte minst Nynäshamnsbor, säger Jan Ullberg, grundare av U&P fastigheter.
  • Vi är glada över att få etablera oss i Nynäshamn med vårt starka familjekoncept och ser fram emot att få öppna Nynäshamns mest moderna och attraktiva gym för att bidra till den svenska folkhälsan och den lokala arbetsmarknaden. Som Sveriges största friskvårdsaktör ser vi synergier med våra övriga 300 klubbar att etablera oss tillsammans med Willys.

Nordic Wellness tecknar ett 10årigt hyrestavtal med U&P. Lokalerna beräknas stå inflyttningsklara under Q4 2023.

För mer information, vänligen kontakta:

Jan Ullberg, VD, jan.ullberg@upholding.se, mobil 070-755 60 81

Magnus Wilhelmsson, VD Nordic Wellness, magnus@nordicwellness.se, mobil 070-849 46 80

• uthyrning

U&P Fastighetskonsult är ett familjeägt fastighetsbolag verksamma inom fastighetsförvaltning och fastighetsutveckling. Bolaget äger och förvaltar fastigheter i Stockholm och Nynäshamn.

Jan Ullberg

Presskontakt VD 070 - 755 60 81