Information kring samarbeten

Umeå Energi samarbetar inte med andra parter gällande försäljning av el och vi arbetar i dagsläget inte med hemförsäljning.

Under vecka 42 har ett antal kunder uppmärksammat oss om att ett annat elbolag utger sig för att samarbeta med oss. Kunder som kontaktat oss upplever en oro över detta. Händelsen är också polisanmäld av kund.

Har du råkat ut för något liknande?
Vi rekommenderar dig i så fall att invänta en skriftlig bekräftelse på tecknat elavtal. Känner du därefter att du vill tacka nej till det erbjudande du fått kan du enligt distans- och hemförsäljningslagen alltid ångra ditt val genom att kontakta elleverantören inom 14 dagar.

Självklart ska alla kunder teckna det elavtal som passar var och en. Vi på Umeå Energi vill att alla kunder ska känna sig nöjda med sitt val.

Välkommen att kontakta kundservice om du har frågor eller funderingar.

kundservice@umeaenergi.se

Helena Ahlgren

Presskontakt Pressansvarig, Kommunikationsstrateg 073-072 10 44

Välkommen till Umeå Energi!

Umeå Energi är ett energibolag och en samhällsaktör som i nära samarbete med omvärlden utvecklar och levererar hållbara energi- och kommunikationslösningar. Vår vision är en enklare vardag för våra kunder och en hållbar framtid för regionen. Vi omsätter ca 1,4 miljarder kronor, har drygt 400 medarbetare och är både miljö- och arbetsmiljöcertifierade.

Umeå Energi
903 25 UMEÅ