De vann Umeå Energis kommunikationsupphandling

De vann Umeå Energis kommunikationsupphandling

Umeå Energis upphandling av strategisk och kreativ byrå är klar. Efter en offentlig upphandling blir det Bloomy Ideas som tar över uppdraget.

Intresset för att delta i Umeå Energis upphandling av strategisk och kreativ byrå var stor. I tuff konkurrens klev Bloomy Ideas med rötter i Umeå fram som vinnare.

- Vi har en spännande resa framför oss när vi höjer ambitionen för att stärka Umeå Energis varumärke. Jätteroligt att se en sådan höjd och kvalitet i upphandlingen där Bloomy Ideas utmärkte sig inom både strategisk och kreativ kommunikation. Vi är tacksamma att så många visade intresse och är väldigt nöjda med vår vinnare, säger Johan Westermark, marknads- och kommunikationschef på Umeå Energi.

- Vi har jobbat med många svenska varumärken. Men att få jobba med Umeå Energi, ett varumärke från ens egen hemstad, och som står för något extra viktigt med sitt hållbarhetsarbete, det känns väldigt kul, säger Marcus Holmlund, grundare Bloomy Ideas.

Det nya avtalet träder i kraft 1 juli 2023 och är på 2+1+1 år.

Johan Westermark
Marknads- och kommunikationschef
Umeå Energi
E-post: Johan.Westermark@umeaenergi.se

Regioner

Umeå Energi är ett energibolag och en samhällsaktör som i nära samarbete med omvärlden utvecklar och levererar hållbara energi- och kommunikationslösningar. Vår vision är en enklare vardag för våra kunder och en hållbar framtid för regionen. Vi omsätter ca 1,4 miljarder kronor, har drygt 400 medarbetare och är både miljö- och arbetsmiljöcertifierade.

Olov Hjärtström Baudin

Presskontakt Presskontakt Media, PR och Public Affairs 076-353 54 40 Umeå Energis webbplats

Välkommen till Umeå Energi!

Umeå Energi är ett energibolag och en samhällsaktör som i nära samarbete med omvärlden utvecklar och levererar hållbara energi- och kommunikationslösningar. Vår vision är en enklare vardag för våra kunder och en hållbar framtid för regionen. Vi omsätter cirka 1,4 miljarder kronor, har drygt 400 medarbetare och är både miljö- och arbetsmiljöcertifierade.

Umeå Energi
903 25 UMEÅ