UmeNet-spelet – ny fluga på Facebook

UmeNet-spelet – ny fluga på Facebook

Att Umeå Energis bredbandsnät UmeNet är ett av Europas snabbaste, det vet många. Men hur snabb är du själv? Svaret får man i UmeNet-spelet som nu finns på Facebook.

UmeNet-spelet är ett nätspel som belönar snabbhet och rytm. Det är enkelt att spela (glöm manualer) och man kan utmana sina Facebook-vänner.

Mats Berggren, affärsområdeschef för UmeNet:
– Vi vill bjuda våra kunder och andra på något kul för att fira att UmeNet nu ligger i europatopp vad gäller hastighet, tillgänglighet med mera. I dag kan vi faktiskt erbjuda hela 1000 Mbit/s – dubbelriktat.

UmeNet-spelet kan användas som rent nöje, men det finns en tävling också. Förstapriset är 1000 Mbit/s i ett år alternativt en iPad 2. Spelet finns på UmeNets Facebook-sida, som nås via www.umeaenergi.se/umenet

UmeNet-spelet har producerats av två Umeåföretag: Racer i samarbete med Turborilla, skapare av spelet Mad Skills Motocross.

Mats Berggren, chef AO UmeNet, Umeå Energi 070-518 71 28
Gun Blomquist Bergman, kommunikationschef, Umeå Energi 070-642 46 33

Regioner

Umeå Energi är ett modernt energi- och kommunikationsföretag som på ett personligt och omtänksamt sätt vill möta kundens behov av säkra och klimatanpassade produkter och tjänster. Våra cirka 58 000 kunder finns över hela landet. Umeå Energi erbjuder prisvärd, el, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband och kabel-tv. Vi har ett av Europas snabbaste bredbandsnät och producerar el med vindkraft och i två kraftvärmeverk. Umeå Energi har 300 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Verksamheten finns i fem affärsområden: Värme, Elnät, Elhandel, UmeNet och Sol, Vind & Vatten. Umeå Energi är både miljö- och arbetsmiljöcertifierat (ISO 14001, OHSAS 18001). www.umeaenergi.se

Helena Ahlgren

Presskontakt Pressansvarig, Kommunikationsstrateg 073-072 10 44

Välkommen till Umeå Energi!

Umeå Energi är ett energibolag och en samhällsaktör som i nära samarbete med omvärlden utvecklar och levererar hållbara energi- och kommunikationslösningar. Vår vision är en enklare vardag för våra kunder och en hållbar framtid för regionen. Vi omsätter ca 1,4 miljarder kronor, har drygt 400 medarbetare och är både miljö- och arbetsmiljöcertifierade.

Umeå Energi
903 25 UMEÅ