Gott By Malin utökar - köper caféet Sthlm Raw

Gott By Malin förvärvar den 31 oktober caféet Sthlm Raw från grundarna Maria Carlsson och Marina Asplund. Caféet på Långholmsgatan 11 i det trendiga Hornstull blir ett showroom för Gott by Malins alternativ till det klassiska fikat.

”Att ta över Sthlm Raw gör oss mycket stolta! Maria och Marina har liksom vi arbetat för att förnya den svenska fikatraditionen utan att tumma på smaken. Under ett par års tid har caféet blivit en riktig lokalkändis, och vi har haft koll på dem redan från början. Det är en perfekt match för oss!”, säger Gott by Malins medgrundare Malin Herrström.

"Vi är mycket glada att det är just Gott by Malin som tar över. De har den driv och kunskap som behövs för att ta caféet till nästa nivå" - Maria Carlsson

I caféets lokaler kommer Gott by Malin visa upp hela sortimentet på plats i centrala Stockholm, något som ökar tillgängligheten för såväl fikasugna konsumenter som för caféer och butiker som vill kunna erbjuda sina gäster fika som smakar lika gott som vanligt fika, men som är betydligt nyttigare.

Tillagningen av fikat kommer fortfarande äga rum i storköket i Länna, varifrån man servar kunder som Birka Cruises, Scandic, Clarion, Urban Deli, Paradiset Matmarknad och Barista på flera orter i Sverige. Under hösten har Gott By Malin också börjat leverera till grossisten Martin & Cervera. Gott By Malin planerar att finnas tillgängliga genom grossister i hela Sverige inom kort.

Gott by Malins förvärv av Sthlm Raw finansieras i tre delar: genom egna medel, bank- och ALMI-lån samt kapital från två externa investerare.

”Gott By Malin har stora ambitioner och nu har vi säkrat ett så viktigt fönster mot världen, samtidigt som vi tillför kompetens och kunskap genom våra nya investerare. Vi har gett oss den på att ge Sverige och senare världen en nyttigare fika som samtidigt är en kulinarisk sensation - och nu har vi tagit ett stort steg på den resan!”, avslutar Jonathan Boutin, medgrundare till Gott By Malin.

• rawfoodstockholm
  • rawfood
  • rawcake
  • gottcake
  • gottbymalin
  • sthlmraw

Dina gäster förtjänar att njuta varje dag.

Och de förtjänar att må bra – idag, imorgon och resten livet.

Det är precis vad Gott by Malin handlar om – att du ska kunna erbjuda fika befriat från dåligt samvete. Lika gott som det godaste av godaste fika, men bättre: fritt från raffinerat socker, tillsatser, konserveringsmedel, gluten, laktos och annat som inte har i mat att göra, men fyllt av ekologiska råvaror varsamt tillagade.

Gott by Malin levererar goda och hållbara bakelser till kunder som Birka Cruises, Scandic, Clarion, Urban Deli, Paradiset Matmarknad, Blueberry Lifestyle, Stockholm Universitet och många fler!