Var inte rädd, vi har tänkt på det!

Skulle de tappra Almedals-besökare som trotsat sommarkylan idag stöta på främmande människor i gasmasker behöver de inte vara oroliga. Det rör sig varken om en invasion från en främmande makt, inte heller om ett utbrott av en dödlig, smittsam sjukdom.

Problemet är däremot att samhället i allmänhet och Almedalen i synnerhet inte är tillgängligt för personer med funktionsnedsättningar. Särskilt inte för allergiker.

- Det är klart att det kan verka drastiskt och skrämmande, säger vice förbundsordförande David Lindvall.

- Men extrema situationer kräver drastiska åtgärder, därför väljer vi att skydda oss med gasmasker.

För att skydda Unga Allergikers almedalsstyrka har vi valt att utrusta samtliga med gasmasker. Vi hoppas att ni vågar komma fram och prata med oss - vi vet hur vi kan göra HELA samhället helt tillgängligt för alla.

• Almedalsveckan

• allergiker
  • almedalen
  • almedalsveckan