Nu släpper Unga Klara biljetterna till höstens föreställningar "Buster Keaton på månen" och "De kommer att drunkna i sina mödrars tårar".

Nu släpper Unga Klara höstens biljetter!

Idag, den 20 maj kl 09:00, släpper vi äntligen biljetterna till höstens föreställningar "Buster Keaton på månen", av Gunilla Linn Persson, i regi av Suzanne Osten, och till "De kommer att drunkna i sina mödrars tårar", en samproduktion mellan Unga Klara och Uppsala stadsteater, i regi av Farnaz Arbabi efter Johannes Anyurus roman.

Vi glädjer oss ofantligt åt att snart få träffa vår publik igen! Vi är medvetna om att vi fortfarande möts under särskilda förutsättningar. Det är av största vikt för oss att vår publik får en trygg och säker scenkonstupplevelse. Vi följer självklart Folkhälsomyndighetens rekommendationer och anpassar all vår verksamhet efter rådande restriktioner. Läs mer här.

Vill du bevaka föreställningarna, följa produktionerna, få kontakt med någon inom en produktion eller har andra förfrågningar, är du varmt välkommen att kontakta Pia Stjärnvind, marknads- och kommunikationschef på Unga Klara. Kontaktuppgifter här.

Bokningsbara föreställningar:
"Buster Keaton på månen" är en rolig, rörande och brutal föreställning med levande och nyskriven musik efter en berättelse av Gunilla Linn Persson, i regi av Suzanne Osten.

Boka gärna biljett till Buster Keaton på månen med Unga Klaras familjerabatt! Du bestämmer självklart själv vilka som ingår i din familj. Du får 25% familjerabatt på hela bokningen när du bokar med barn - oavsett om du är kusin, granne, moster, farfar, bonusvuxen, pappa, kompis eller storasyster. Rabatten aktiveras automatiskt när du bokar en barnbiljett.

Urpremiär den 20 augusti på Unga Klara. Rekommenderas från åtta år. Spelas både som offentlig föreställning och som skolföreställning.

"De kommer att drunkna i sina mödrars tårar" är en högaktuell berättelse av Augustprisbelönade Johannes Anyuru. Regi och dramatisering av Farnaz Arbabi som ställer sig frågan: Hur ser den morgondag ut som vi skapar idag?

Föreställningen spelas från september. Rekommenderas från 15 år. Spelas både som offentlig föreställning och som skolföreställning.

Och du, vi kommer att bjuda på fler överraskningar i höst, så håll utkik i Unga Klaras sociala medier.