Ungdom Mot Rasism arrangerar Almedalsseminarium

Imorgon fredag kommer Ungdom Mot Rasism att arrangera Almedalsseminariet ”Integration, rasism och strukturell diskriminering – hur syns problemen och vad gör vi åt dem? Seminariet kommer att behandla rasism i ett bredare samhällsanalytiskt perspektiv och utgår ifrån det antirasistiska idédokument som Ungdom Mot Rasisms kongress fastställde tidigare i vår: ”Alla Olika Alla Lika – en antirasistisk Vision & Värdegrund”.

Tid: Imorgon fredag 8/7 kl 10.15-11.45
Plats:
Högskolan på Gotland, sal D22

Medverkar gör Anton Landehag (ordförande, Ungdom Mot Rasism), Jasenko Selimovic (statssekreterare hos integrationsminister Erik Ullenhag), Maria Ferm (riksdagsledamot, Miljöpartiet), Caroline Szyber (riksdagsledamot, Kristdemokraterna) och Alexander Bengtsson (chef, Expo Utbildning).

Ola Karlman, kampanjsamordnare Ungdom Mot Rasism
ola@umr.nu

• Mänskliga rättigheter

• antirasism
  • demokrati
  • politik
  • rasism
  • ungdom mot rasism
  • almedalen 2011
  • almedalen
  • almedalsveckan
  • almedalsveckan 2011

Riksorganisationen Ungdom Mot Rasism är Sveriges största antirasistiska ungdomsorganisation - partipolitiskt och religiöst obunden. Vi samlar 4 000 unga antirasister i åldrarna 13-25 år, och organisationen finns representerad över hela landet i ca 35 lokala grupper.

Anton Landehag

Presskontakt Ordförande Övergripande 0702 - 85 14 88