Varmt välkommen att möta framtiden innan den är här

Förberedelserna inför Unidens arbetsmarknadsmässa 2020 är i full gång! Årets projektgrupp vill härmed önska Er varmt välkomna att skapa denna mässa tillsammans med oss.

Uniaden fyller 25 år och vad passar då inte bättre än att utöka mässan till ett tvådagarsevent för att på så sätt skapa mer värde för både studenter och företag.

- Uniaden arbetar för att ge studenter de bästa möjliga förutsättningarna att nå dit dom vill. Detta gör vi genom att erbjuda en plattform fylld av mötesplatser där studenter kan bygga givande relationer för sitt nuvarande och framtida arbetsliv. En naturlig del i utvecklandet av plattformen är att öka värdet för såväl företag och studenter på denna mötesplats. Därför har vi valt att utöka längden på vår arbetsmarknadsmässa från en dag till två. Mer tid för varje student att möta företagen. Mer tid för varje företag att möta studenten. Vi tror på att det skapar en potential för ett bättre miljö där kunskap flödar, insikter skapas, nya perspektiv kommuniceras och erfarenheter utbyts i mängder, säger årets projektledare Gustav Olsson.

Varje år medverkar drygt hundra företag på Uniadens arbetsmarknadsmässa för att möta studenter vid Umeå Universitet. Mässan, som vänder sig till 50 olika typer av universitetsprogram och representerar 6000 studenter, har i ett kvarts sekel varit en dynamisk och växande mötesplats för både studenter och företag.

Varmt välkommen med er anmälan redan idag. För mer information om anmälan, besök gärna vår företagssida www.uniaden.com/company eller maila till oss på info@uniaden.com.

Hoppas vi ses den 28-29 januari 2020!

• Universitet, högskola

• Umeå

Uniaden är namnet på Sveriges bredaste arbetsmarknadsmässa som årligen arrangeras vid Umeå universitet. Syftet med Uniaden är att utgöra en mötesplats för studenter och näringslivet där de kan träffas och skapa kontakt. Studenterna får redan under utbildningen chansen att utforska vilka möjligheter som finns efter avslutad utbildning, möjligheter för exjobb, uppsatsämnen, sommarjobb etc. Målet är att skapa goda förutsättningar för nätverkande.

Utöver mässan som hålls i slutet av januari anordnar Uniaden också föreläsningar, event och temadagar riktade till studenter där företag kan delta på. Mer information om mässan och föreläsningar finns på vår hemsida, www.uniaden.com.

Gustav Olsson

Presskontakt Projektledare