Unibet tar ett fast grepp om MMA-Sverige

Spelbolaget Unibet utvidgar sitt engagemang inom MMA och inleder ett sponsoravtal med det nyöppnade gymmet Allstars Training Center. Gymmet är det modernaste i Sverige och merparten av Sveriges främsta UFC-fighters har börjat träna där, inklusive Unibets ambassadör Alexander ”The Mauler” Gustafsson.

Spelbolaget Unibet har sedan länge ett stort engagemang inom MMA och Unibets ambition är att vara det självklara valet för spel på MMA och UFC. Unibet erbjuder dels flera spel på aktuella MMA- och UFC-matcher och är även initiativtagare tillsammans med Kimura till att webb-tv-programmet MMA-Panelen även börjat sändas varannan vecka på Aftonbladet.se. En satsning Unibet ser som viktig för att den breda massa ska få upp ögonen för sporten.

Nu tar Unibet ett ännu större grepp om MMA-Sverige när man går in som sponsor i det helt nyöppnade gymmet Allstars Training Center som ligger på Hagagatan 31 i Stockholm.

– Vi har ett genuint intresse för MMA och Alexander och ser satsningen på Allstars som en naturlig fortsättning på vår inslagna väg, att vara det givna valet för alla intresserade kring MMA och UFC, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet Sverige.

– Vi har länge gått och burit på denna idé, att öppna Sveriges proffstätaste gym och letade länge efter en samarbetspartner och lokal för gymmet. Genom Unibet får vi nu muskler till att verkligen kunna bli ett gym för alla MMA-intresserade, säger Manos Terzitane delägare av Allstars Training Center och manager för Alexander Gustafsson.

Alexander Gustafsson, som är högaktuell den 6 april när det är dags för en ny MMA-gala i Globen där han kommer att gå en match, kommer även att utbilda i MMA-kurserna för nybörjarna på AllstarsTraining Center.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Presskontakt Spelexpert 070-875 41 31

Presskontakt Sponsorchef - Unibet Sverige Svensk Elitfotboll, Hockeyallsvenskan, Henrik Lundqvist, Glenn Hysén 0708753942

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup