Bästa domaren i Allsvenskan enligt spelarna

Nedräkningen till avspark i årets upplaga av Allsvenskan har börjat och nu kan huvudsponsorn Unibet avslöja vem som är spelarnas favoritdomare och vilket lag som har den bästa lagkaptenen. Frågan är också vilken som är den bästa inmarschlåten?

Den allsvenska premiären närmar sig med stormsteg och förra veckan hölls den traditionsenliga upptaktsträffen med lagkaptener och spelarprofiler från varje lag. Dessa fick svara på en enkät från Allsvenskans huvudsponsor Unibet. Frågorna som ställdes var: Vem är Allsvenskans bästa domare, vem är den bästa lagkapten och vilken är den bästa inmarschlåten?

Glenn Nyberg är Allsvenskans bästa domare enligt spelarna
Det var inget snack när spelarna på Allsvenskans upptaktsträff fick svara på frågan om vem som är den bästa domaren – välmeriterade Glenn Nyberg vann med en överväldigande majoritet (med röster från 13 av 16 klubbrepresentanter). På andra plats kom Mohammed Al-Hakim som debuterade i Allsvenskan redan 2012 och några år därefter blev utsedd till Allsvenskans bästa domare på Fotbollsgalan.

Halmstad BK:s Andreas "Ante G" Johansson är bästa lagkaptenen
Allsvenskans bästa lagkapten (när lagkaptenerna inte fick välja sig själva) blev veteranen Andreas "Ante G" Johansson i Halmstads BK. Med 428 matcher är han Allsvenskans meste utespelare och är bara fyra matcher från att toppa målvakten Sven Anderssons rekord. På andra plats kom Elfsborgs Johan Larsson.

”Just idag är stark” och ”Snart skiner Poseidon” på delad förstaplats
Det egna lagets inmarschlåt är såklart förstahandsvalet för spelarna, men om de ska välja en annan så är det Hammarbys ”Just idag är jag stark” och IFK Göteborgs ”Snart skiner Poseidon” som är favoriterna. Dessa ikoniska inmarschlåtar delade förstaplatsen i Unibets spelarenkät.

Raúl Valencia López

Marknads- och PR-ansvarig +46 73 925 05 95