Bästa placeringen på sju år för Sverige i Eurovision

Sverige och Cornelia Jakobs hör till förhandsfavoriterna inför Eurovisionfinalen. Enligt nya odds från Unibet blir det en svensk tredjeplats, bakom Storbritannien och storfavoriten Ukraina.

Senaste pallplatsen för Sverige i schlager-EM kom 2015 när Måns Zelmerlöw segrade med ”Heroes”. På lördag kan det vara dags igen. Sverige står trea på Unibets oddslista över vem som tar hem finalen. Ett vinnarspel på Cornelia Jakobs och låten ”Hold me closer” ger just nu nio gånger insatsen vid vinst.

– På fredagsmorgonen var det helt jämnt mellan värdnationen Italien och Sverige, men sedan dess har Cornelia Jakobs seglat upp som ensam trea i oddslistan. Detta är ett tecken på att våra spelare tror på en topplacering för svensk del, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Seger för storfavoriten

Förhandsfavoriten Ukraina behåller sitt favoritskap efter semifinalerna. Med vinnaroddset 1,35 är sannolikheten nästan 60 procent att Kalush Orchestra vinner årets tävling. Närmaste utmanaren är Storbritannien med vinnaroddset 8,00.

– Storbritannien har inte slutat på pallplats på tjugo år, men nu verkar det äntligen vara dags för britterna att utmana i toppen. De är dessutom favorit att få flest jurypoäng av alla medan Ukraina blir folkets favorit, säger Henrik Holm.

För den som tror på Tyskland eller Rumänien finns pengar att hämta. Ett spel på någon av dem som vinnare står nämligen i hela 501 gånger insatsen.

Unibets odds på Eurovision 2022

Australien 34.00
Serbien 34.00
Spanien 34.00

Se alla odds på: https://www.unibet.se/betting/sports/filter/tv___novelty/all/competitions

Henrik Holm, spelexpert på Unibet
070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.