De går vidare från den tredje deltävlingen

Lördagens deltävling i Melodifestivalen blir ingen rysare – åtminstone inte enligt oddsen från Unibet. Tusse Chiza och Charlotte Perrelli är nämligen solklara favoriter att ta hand om de två direktplatserna till Mellofinalen.

Efter två deltävlingar avklarade har Unibets odds prickat rätt på samtliga fyra deltagare som gått direkt till final: Danny Saucedo, Arvingarna, Dotter och Anton Ewald. Nu är det dags för den tredje deltävlingen och även denna gång finns det två namn som sticker ut i oddslistan.

Den stora favoriten att ta en direktplats till finalen är tidigare Idol-vinnaren Tusse Chiza. Ett spel på Tusse från Tällberg till final betalar endast 1,03 gånger insatsen. Närmast bakom i oddslistan återfinns en betydligt mer rutinerad Melloprofil, i Charlotte Perrelli, som ställer upp med låten ”Still young”. Perrelli till final står just nu i oddset 1,25.

– På förhand är detta den minst spännande deltävlingen hittills om vi ska tro oddsen. Det mesta talar för att Tusse och Charlotte Perrelli tar finalplatserna. Dessutom är Tusse redan nu en av huvudfavoriterna till slutsegern, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Desto mer spännande väntas det bli i kampen om plats tre och fyra som ger en Andra chans att ta sig till final. I skrivande stund ligger hårdrockarna Mustasch (odds 1,55) och sångerskan Elisa Lindström (odds 2,35) bäst till för att gå till Andra chansen.

Unibets odds på Melodifestivalen 2021

För de senaste oddsen: https://www.unibet.com/betting/sports/event/1007118451

Henrik Holm, spelexpert på Unibet,
070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 26 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.