Detta blir årets julklapp 2021 enligt oddsen

På onsdag presenteras Årets Julklapp. Bland flera starka kandidater kan Unibet redan nu avslöja att det, enligt oddsen, blir evenemangsbiljetten som tilldelas den prestigefulla titeln.

Årets Julklapp utses av branschorganisationen Handelns utredningsinstitut. Utmärkelsen har delats ut sedan 1988. Förra året var det stormköket som kammade hem titeln, något som motiverades med den nya utomhustrenden som vuxit fram i takt med pandemin.

Även årets favorittippade kandidater kan härledas till coronapandemin. Enligt nya odds från Unibet ligger biljetter till ett evenemang bäst till, vilket spelas till fem gånger pengarna. På andraplats kommer ryggsäcken, som står i oddset 7.00. Även pusslet återfinns bland favoriterna på oddslistan. Pusseltrenden har också stärkts när många tillbringat mycket tid i hemmet.

– Att evenemangsbiljetten ligger som favorit har nog att göra med hur svenskarna längtat efter att få samlas och se en föreställning, konsert eller fotbollsmatch. Samtidigt är det spännande med en så pass stor variation bland lågoddsarna, där både ryggsäcken och pusslet kan kopplas till trender som vi sett under pandemin, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet

Övriga kandidater i toppen är tofflor, vattenflaska, sällskapsspel, välgörenhetsdonation och tågresan. Bland högoddsarna finns bland annat yogamattan, elsparkcykeln och polaroidkameran, och allra längst ner på listan ligger drönare, till 51 gånger insatsen.

Unibets odds för Årets julklapp 2021

Röststyrd högtalare 41.00
Drönare 51.00

För de senaste oddsen: https://www.unibet.se/betting/sports/event/1008077261

r mer information, vänligen kontakta:
Henrik Holm, spelexpert på Unibet,
070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.