Dubbla duos favoriter i sista deltävlingen

I den femte och sista deltävlingen av Melodifestivalen är det dags för storfavoriterna Marcus & Martinus att inta scenen. Enligt odds från Unibet får norrmännen en bekväm resa vidare till final tillsammans med en annan duo, nämligen Medina.

Värmländska Karlstad är anhalt för den femte och sista deltävlingen av Melodifestivalen. Först ut i startfältet är Marcus & Martinus med låten ”Unforgettable”. Den norska brödraduon har länge toppat Unibets oddslista över vem som kommer att vinna den stora finalen så småningom, och oddsen för att de ska ta sig vidare dit är just nu rekordlåga 1,01.

– Det ska bli spännande att se om tvillingarnas bidrag är så pass oförglömligt som många förväntar sig, för större favoritskap i en deltävling än så här går det nästan inte att ha, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Den andra duon som är tillbaka i tävlingen denna kväll är Medina, som är klar andrahandsfavorit i Karlstads deltävling, med oddset 1,25 att ta en finalplats. Närmast att utmana är den tidigare Idol-profilen Jay Smith, som gör mellodebut med det countryinspirerade bidraget ”Back to My Roots”, skrivet tillsammans med popduon Smith & Thell.

Sannolik utgång för Smith är en plats i finalkvalet, dit han tar sig tillsammans med en annan tidigare Idol-deltagare i Annika Wickihalder.

Unibets odds på Melodifestivalen 2024

Dear Sara 151.0
Elisa Lindström 151.0
Elecktra 151.0