Här är låtarna som går till mellofinal

Det blir kvinnlig dominans i Melodifestivalens semifinaler på lördag. Anna Bergendahl och Lisa Miskovsky är storfavoriter i varsin semifinal. Med sig till finalen får de sällskap av Tone Sekelius och Cazzi Opeia, enligt nya odds från Unibet.

Efter fyra spännande deltävlingar återstår bara semifinal innan startfältet till den stora melloavslutningen är komplett. Åtta bidrag gör nu upp i två semifinaler, två från varje heat går vidare till finalen på Friends Arena lördagen den 12 mars.

Bland Unibets odds på semifinalerna finns två stora favoriter: Anna Bergendahl med låten ”Higher power” i semifinal 1 och Lisa Miskovsky med ”Best to come” i semifinal 2. Båda står i låga 1,25 gånger pengarna att nå finalen. För den tidigare vinnaren Bergendahl blir det i så fall fjärde gången hon är i final. Miskovsky, som deltar för andra gången, var endast fyra poäng från en finalplats redan i deltävlingen.

– Som startfältets mest meriterade deltagare är det väntat att Anna Bergendahl får bära favoritskapet i sin semi. Det är inte heller konstigt att våra spelare tror på Lisa Miskovsky, som var extremt nära att gå till final för ett par veckor sedan, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Den tredje och fjärde finalbiljetten ser ut att gå till Tone Sekelius (odds 1,40) samt Cazzi Opeia (1,75). Det innebär i så fall att det är sluttävlat för Alvaro Estrella, Danne Stråhed, Lillasyster och Theoz.

Unibets odds på Melodifestivalen 2022

Att gå till final från semifinalen

Semifinal 1
Anna Bergendahl 1.25
Tone Sekelius 1.40
Alvaro Estrella 2.00
Danne Stråhed 7.50

Semifinal 2
Lisa Miskovsky 1.25
Cazzi Opeia 1.75
Lillasyster 2.00
Theoz 3.55

Se de senaste oddsen på:

Henrik Holm, spelexpert, 070-875 41 31, henrik.holm@unibet.se

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.