Hammarström är den sol-Klara favoriten

Det har blivit dags för den fjärde deltävlingen i Melodifestivalen och denna gång stavas förhandsfavoriten Klara Hammarström. Enligt Unibets odds står den andra finalplatsen mellan doldisen Angelino och rutinerade Anna Bergendahl.

I förra veckans Mello höll Anders Bagge för favorittrycket och tog sig direkt till final. Däremot gick det inte lika bra för Lancelot som tippades knipa den andra finalbiljetten. Han slutade näst sist och fick lämna tävlingen.

Den fjärde och sista deltävlingen bjuder på en bred flora artister, men det är Klara Hammarström som är den riktiga lågoddsaren. Hon ställer upp i Melodifestivalen för tredje gången i rad – 2020 blev hon utslagen i deltävling två, 2021 tog sig Klara vidare till final via andra chansen och nådde en sjätteplacering.

– Klara Hammarström är den fjärde deltävlingens förhandsfavorit och hon ligger just nu på en tredjeplats i oddslistan över vem som vinner Melodifestivalen 2022, efter Anders Bagge och Cornelia Jakobs, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Den som tippas göra Klara sällskap till finalen är Mello-debutanten och malmöiten Angelino. Förra året fick han ett genombrott med låten With or Without Me, men den 24-årige musikskaparen är fortfarande relativt okänd. Ett betydligt mer välbekant namn, som också ligger bra till i oddslistan, är Anna Bergendahl. Hon vann tävlingen 2010 och gjorde comeback 2019 då hon tog sig till final via andra chansen. Året därpå var Anna med igen med låten Kingdom Come som slutade på en tredjeplats i finalen och sedan blev flitigt spelad i radio.

I den fjärde deltävlingen medverkar även hiphopduon Medina som grundades för 20 år sedan av Sami Rekik och Ali Jammali. De ligger bakom hits som Miss Decibel, Där palmerna bor och Se på mig nu.

En annan duo som står på Mello-scenen på lördag är Tenori. Som namnet antyder är det två operasångare som har slagit sina påsar ihop, närmare bestämt de etablerade tenorerna Alexander Grove och Kalle Leander. Det återstår att se om blandningen av pop och opera kommer falla svenska folket i smaken.

Unibets odds på Melodifestivalen 2022

Att gå direkt till final från fjärde deltävlingen
Klara Hammarström 1.05
Angelino 2.10
Anna Bergendahl 2.25
Lillasyster 6.50
Medina 8.00
Tenori 16.00
Malin Christin 24.00

Senaste oddsen på Melodifestivalen 2022: https://www.unibet.se/betting/sports/filter/tv___novelty/sweden/melodifestivalen/all/competitions

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.